İlköğretim yedinci sınıf fen ve teknoloji dersi insan ve çevre ünitesinde yaşam temelli öğrenme modelini kullanmanın akademik başarı, tutum ve kalıcılık üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZBu araştırmanın amacı `İlköğretim yedinci sınıf Fen ve Teknoloji dersi İnsan ve Çevre ünitesinde yaşam temelli öğrenme modelini kullanmanın akademik başarı, tutum ve kalıcılık üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma, 2012-2013 eğitim- öğretim yılında Çankırı ili Korgun Orta Okulu'nda 7. sınıfa devam eden 21' i deney grubunda, 22' si kontrol grubunda olmak üzere toplam kırk üç öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön test- son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Uygulama dört hafta sürmüştür. Kontrol grubuna yapılan uygulamada Fen ve Teknoloji dersi kılavuz kitabında yer alan etkinlikler kullanılmıştır. Deney grubuna yapılan uygulamada ise yaşam temelli öğrenme modeline dayalı etkinlikler kullanılmıştır. Bu etkinliklerde gazete haberleri, günlük hayatta meydana gelen olaylar ile ilgili videolar ve hikâyeler yer almıştır. Araştırmanın verileri toplam 20 çoktan seçmeli sorudan oluşan İnsan ve Çevre Ünitesi Başarı Testi (İÇBT) ve çevresel davranış alt başlığında toplam 13 soru, çevresel düşünce alt başlığında toplam 14 soru bulunan Çevresel Tutum Ölçeği (ÇTÖ) ile toplanmıştır. İÇBT ve ÇTÖ deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır ve İÇBT deney ve kontrol gruplarına 2 ay sonra kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde `İlişkili Örneklemler t-testi` ve `İlişkisiz Örneklemler t-testi` kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; Yaşam Temelli Öğrenme Modeline Dayalı Etkinliklerin öğrencilerin akademik başarıları, çevreye karşı olan düşünce ile davranışları ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılık düzeyleri üzerinde olumlu yönde bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. Yaşam Temelli Öğrenme Modelinin, deney grubunun İÇBT ön test ve son test puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark çıkmasında; ve çevresel düşünce alt ölçeği ön test ve son test ortalamaları arasında anlamlı bir fark çıkmasında geniş bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Deney grubuna 2 ay sonra uygulanan İÇBT kalıcılık testi ve İÇBT son test puan ortalamalarının aynı olması ise, yaşam temelli öğrenme modelinin öğrencilerin bilgilerinin kalıcılığı üzerinde etkisinin olduğunu göstermiştir. Bilim Kodu: İlköğretim Anabilim DalıAnahtar Kelimeler: Yaşam temelli öğrenme, bağlam temelli öğrenme, akademik başarı, tutum, bilgilerin kalıcılığıSayfa Adedi: 166Danışman Adı: Doç.Dr. Demet ÇETİN ABSTRACTThe aim of this study is to investigate the effects of `Context-Based Learning Model` in seventh grade Science and Technology course environment and human unit on students' academic achievements, on their attitudes towards the environment and on retention of learned knowledge. The study was conducted in a public middle school in Korgun, a district of Çankırı in 2012-2013 education year with the participation of total forty three 7th Grade students, 21 of which are in the experimental group and 22 of which are in the control group. In the study, pre-test-post-test control group experimental design was used. Duration of the research application was four weeks. The activities from the Science and Technology guide book were applied to the control group. The activities of context-based learning modal applied to the experimental group. In these activities newspaper clippings, videos related to events occurring in everyday life and stories took place. Research data were collected by Human Environment Unit Achievement Test (ICBT) which consists of total 20 multiple choice questions and by Environmental Attitude Scale (CTO) which consists of total 13 questions under the Environmental Behavior subtitle and total 14 questions under the Environmental Thinking subtitle. ICBT and CTO were applied to experimental and control group as pre-test and post-test and ICBT were applied to experimental and control group as retention test two months later. In the analysis of data `related samples t-test` and `independent samples t-test` were used. According to the results obtained from the research; activities based on Context-Based Learning Model have a positive impact on students' academic achievement, on their thoughts and behaviors towards the environment and permanency of learned knowledge. Context-based learning model was determined to have a significant effect on both the difference between ICBT pretest and posttest scores of the experimental group; and on the difference between means of environmental thinking sub-scale. The similar scores of ICBT retention test and ICBT post-test which were applied to the experimental group two months later had shown that context-based learning has significant effect on retention of students learning.Science Code: Department of Primary EducationKeywords: Context based learning, academic achievement, attitude, retention of knowledgePage Number: 166 pagesSupervisor: Assoc. Prof. Dr. Demet ÇETİN
Collections