A research study of teacher beliefs and teacher burnout
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İngilizce Öğretmenliği bölümünde okumakta olan öğretmen adaylarının özyeterlik inanışlarını ve Yabancı Diller Yüksekokullarında halen görev yapmakta olan İngilizce öğretmenlerinin tükenmişliklerini araştırmaktır.Bu tez, karma araştırma modelinin kullanıldığı iki aşamalı bir çalışmadır. Aşama I; Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi'nin İngilizce Öğretmenliği bölümlerindeki 208 öğretmen adayı ile yürütülen nicel araştırma bölümüdür. Bu aşama, öğretmen adaylarının özyeterliklerini araştırmayı amaçlamaktadır.Aşama II; iki bölümden oluşmaktadır- Bölüm I; Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokullarında halen görev yapan 70 İngilizce okutmanının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Bu bölüm, akademisyenlerin tükenmişliğini incelemeyi ve araştırmayı hedeflemiştir. Bölüm II; 25 okutmanla yürütülen yarı-yapılandırılmış görüşme (semi-structured interview) çalışmasıdır. Bu bölümün amacı, tükenmişlik kavramının altında yatan sebepleri incelemektir.Aşama I nicel verileri, orijinali Tschannen-Moran, & Hoy (2001) tarafından geliştirilen `Teacher Sense of Efficacy` `Öğretmen Özyeterlik Ölçeği` (Çapa, Çakıroğlu & Sarıkaya, 2005) ile elde edilmiştir. Aşama II Bölüm I'de nicel veri toplama aracı olarak Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır (Maslach Burnout Inventory Educators Survey- MBI/Maslach &Jackson,1981/Maslach, Jackson &Leiter, 1996). Aşama II Bölüm II nitel verileri, Bölüm I MBI verileri ışığında geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme ile elde edilmiştir.Aşama I veri analizi, öğretmen adaylarının özyeterlik ve gelecek kariyerlerine hazırolma/hazırbulunuşluk yönünden yeterli olduklarını göstermektedir, anlamlı farklılık gösteren tek değişken ise kadınların lehine cinsiyettir (ortalama: >50,2954; <54,7135). Aşama II akademisyenler arasında 15 kişiyle yüksek seviyede, 24 kişiyle orta seviyede ve 31 kişiyle düşük seviyede tükenmişliğin varolduğunu göstermiştir. T-test ve Anova verileri tarafından desteklenmese de tükenmişlik açısından kadınların ve bekarların lehine bir farklılık eğilimi olduğu söylenebilir. Ayrıca genç yaş gruplarında (özellikle 31-35 & 26-30), üst düzey derecelerde ve daha az deneyimli gruplarda daha yüksek seviyelerde tükenmişlik eğilimi bulunmaktadır. Aşama II Bölüm II, tükenmişlik nicel verilerini desteklemek ve alt faktörleri/nedenleri detaylı incelemek amacıyla oluşturulmuştur. Detaylı çalışma ve yarı yapılandırılmış görüşme verilerinin analiziyle, akademik faktörlerin diğer zorlukların önüne geçtiği bulunmuştur. It is the aim of this study to investigate the self-efficacy beliefs of pre-service teachers- who are yet studying at ELT departments, and the burnout levels of in-service teachers who are currently teaching at School of Foreign languages. The study is a two-phased research with a mixed methods design. The first phase is a quantitative one carried out with 208 pre-service EFL teachers yet studying at ELT departments to have their BA degrees at Konya Necmettin Erbakan University, and Gazi University. This phase aimed at studying the self-efficacy beliefs of pre-service teachers.The second phase consisted of two parts- Part I is a quantitative one conducted on 70 in-service EFL teachers currently teaching at School of Foreign Languages at Konya Necmettin Erbakan University, Selcuk University, and Gazi University. Part I aimed at studying and investigating the burnout issue among academicians. Part II is a semi-structured interview carried out with 25 instructors. The aim of Part II is studying the underlying causes of burnout phenomenon. The quantitative data of Phase I was gathered through `Teacher Sense of Efficacy` scale originally developed by Tschannen-Moran, & Hoy (2001). The Turkish version is developed by Çapa, Çakıroğlu & Sarıkaya (2005). Phase II Part I Quantitative data collection was through Maslach Burnout Inventory Educators Survey (MBI/Maslach&Jackson,1981/Maslach, Jackson&Leiter, 1996). Phase II Part II Quantitative data was gathered through a semi-structured interview developed in the light of MBI findings of Part I. The data analysis of Phase I revealed that pre-service teachers were sufficient in terms of self-efficacy and readiness for their future careers, and the only significant difference was for gender variable in favour of females (mean scores: >50,2954; <54,7135). Phase II implicated that burnout existed among academicians with 15 high level of burnout, followed by 24 moderate level, and 31 low. Although not supported by independent samples test scores and Anova results, it can be implicated that there is tendency towards difference in favour of females, and singles in terms of burnout. There is also inclination of higher burnout levels at young age groups (especially 31-35 & 26-30), higher degrees, and younger experience groups.Phase II Part II was in use to support the quantitative data of burnout, and to study the underlying causes thoroughly. Throughout the detailed study and analysis of the semi-structured interview data findings, it was found that academic factors dominate the other challenges.
Collections