2010 yılı ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf seviye belirleme sınavı Fransızca alt testlerinin faktör yapılarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerine 2010 yılında uygulanan Seviye Belirleme Sınavı (SBS) Fransızca alt testlerinin faktör yapıları ile bu yapılara ait betimsel istatistiklerin ve güvenirliklerin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın evrenini ve örneklemini, 2010 yılında SBS' de Fransızca alt testini alan altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırmada, 2010 yılında altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflara uygulanan SBS Fransızca alt testlerinde öğrencilerin maddelere verdikleri cevaplar dikkate alınmıştır. Altıncı sınıf Fransızca alt testi 13, yedinci sınıf Fransızca alt testi 15 ve sekizinci sınıf Fransızca alt testi 17 maddeden oluşmaktadır. SBS-2010 Fransızca alt testlerinin faktör yapılarını belirlemek için öncelikle maddeler 1/0 şeklinde ikili kategoriye dönüştürülmüş ve bu veriler üzerinden AFA uygulanmıştır. AFA sonucunda elde edilen faktör yapılarının doğrulanıp doğrulanmadığını belirlemek amacıyla da DFA uygulanmıştır. AFA ve DFA sonrasında belirlenen faktörlere ait soru sayıları, betimsel istatistikleri ile KR 20 iç tutarlılık güvenirlik katsayıları hesaplanmıştır.Bu araştırma sonucunda; 2010 yılında altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerine uygulanan SBS Fransızca alt testlerinin iki faktörlü bir yapıya sahip olduğu aynı zamanda bu yapılar içerisinde yer almayan maddelerinde bulunduğu belirlenmiştir. Ayrıca testlerin KR 20 güvenirlik katsayıları da kabul düzeyinin üzerinde bulunmuştur. The aim of this study is to determine of the factor structure of French sub-tests which were administered to 6th, 7th and 8th grades in Level Determination Exam (LDE) in 2010 as well as the descriptive statistics and reliability of these structures.The sample and the domain of this study constitute the students of 6th, 7th and 8th grades who took the LDE in 2010 and answered the items of French sub-tests. In this study, the students' answers to the items of the French sub-tests which were administered to 6th, 7th and 8th grades in LDE in 2010 were studied. The French sub-tests included 13 items for 6th grade, 15 items for 7th grade and 17 items for 8th grade. To determine the factor structures of the French sub-tests in LDE-2010, firstly items were converted to the dual category as 1/0 and then Exploratory Factor Analyze (EFA) was applied on these data. To determine whether the factor structures obtained EFA's results were verified or not, Confirmatory Factor Analyze (CFA) was performed using Asymptotic Covariance and Weighted Least Squares Method. The number of questions of factors determined by using EFA and CFA, their descriptive statistics and Kuder-Richardson 20 (KR-20) internal consistency reliability were calculated.As a result of this study, the French sub-tests in LDE-2010 which were administered to 6th, 7th and 8th grades had two factors structures and there were various numbers of items not included to these structures. Additionally, the KR 20 reliability coefficients of the determined two factors structures were found above the level of acceptance.
Collections