Dinamik matematik ortamında geometrik fonksiyon yaklaşımı kullanımının 9. sınıf öğrencilerinin fonksiyonlar konusundaki akademik başarılarına ve matematik öğrenmeye yönelik motivasyonlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, dinamik matematik ortamında geometrik fonksiyon yaklaşımı kullanımının 9. sınıf öğrencilerinin fonksiyonlar konusundaki akademik başarı ve matematik öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerine etkisini incelemektir. Bunun yanı sıra, uygulanan öğretim yöntemlerine yönelik öğrencilerin görüşlerini belirlemek de amaçlanmıştır. Araştırmanın amacı hem nicel hem de nitel veri toplamayı gerektirdiğinden dolayı, bu araştırmada iç içe karma yöntem deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu araştırma 2013-2014 öğretim yılının ikinci döneminde Ankara'nın bir ilçesinde bulunan bir okuldaki mevcut üç sınıf ile gerçekleştirilmiştir. Her bir grupta 29 olmak üzere toplamda 87 öğrenci araştırmaya katılmıştır. İki sınıf seçkisiz bir şekilde deney grubu olarak, bir sınıf ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney I grubunda geometrik fonksiyon yaklaşımı ve dinamik matematik yazılımları (DMY) ile desteklenmiş matematik öğretimi; deney II grubunda DMY destekli matematik öğretimi; kontrol grubunda mevcut matematik programına göre öğretim yapılmıştır. Çalışma 4 hafta sürmüştür ve toplanan veriler uygun istatistik yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın verileri fonksiyonlar akademik başarı testi (FAB), matematik öğrenmeye yönelik motivasyon anketi (MÖYMA) ölçekleri ve yapılan öğretim yöntemlerine yönelik öğrencilerden alınan yazılı cevaplar ile toplanmıştır. Çalışma başlamadan önce grupların denklikleri FAB testine ve MÖYMA ölçeklerine göre kontrol edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda, her bir grupta uygulanan öğretim yönteminin öğrencilerin fonksiyonlar akademik başarılarını son test lehine anlamlı olarak geliştirdiği gözlenmiştir. Yapılan öğretimlerden hangisi veya hangilerinin daha etkili olduğunu belirlemek için deney I, deney II ve kontrol gruplarının son test FAB test puanları karşılaştırılmıştır. Verilerin analizinden elde edilen sonuçlara göre, deney I grubu ile deney II grubunun kontrol grubundan daha başarılı oldukları görülmüştür. Deneysel işlemin bitmesinden bir ay sonra FAB testi kalıcılık testi olarak tekrar uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre deney I grubunun, kontrol grubundan bilginin kalıcılığı açısından daha etkili olduğu görülmüştür. Deney I grubunun başarı amacı motivasyonu kontrol grubundan istatistiksel olarak farklı çıkmıştır. Bu fark deney I grubu lehinedir. Bu sonuç deney I grubuna uygulan öğretimin öğrencilerin başarı amacı motivasyonunu artırmada etkili olduğunun bir göstergesidir. Ayrıca deney grubunda yer alan öğrencilerin yazılı görüşlerine göre, öğrencilerin yapılan öğretimlere yönelik olumlu görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Bu çalışmanın sonuçları geometrik fonksiyon yaklaşımı ve dinamik matematik yazılımlarının fonksiyon kavramının öğreniminde öğrencilerin başarılarında, bilginin kalıcılığında ve başarı amacı motivasyonunda anlamlı bir etkisi olduğunu göstermektedir. The purpose of this research was to investigate the effects of using geometric functions approach in dynamic mathematics environment on 9th grade students' academic achievement and the levels of students' motivation towards mathematics learning in functions unit. Besides, students' views about teaching methods applied in each group were explored. As the purpose of this research requires both using quantitative and qualitative data collection; embedded mixed methods design was used in the current study. In the quantitative aspects of this research `pretest-posttest control group quasi-experimental design` was used. This study was conducted with three intact groups in the second term of 2013-2014 school year in one district in Ankara. A total of 87 students, each consisted 29 students, were participated in this study. Two classes were randomly chosen as an experimental groups and one class was randomly chosen as a control group. In the experimental group I, geometric functions approach and dynamic mathematics software were used; in the experimental group II, dynamic mathematics software was used; in the control group the current mathematics education program was used as a teaching method. This study was carried out for 4 weeks. Collected data were analyzed with appropriate statistical methods. The data of this study was collected throughout, `functions academic achievement (FAA) test`, `students' motivation towards mathematics learning (SMTML) questionnaire` and written response of students' views about teaching methods applied in each group. Before the experimental process, the equivalence of the groups was checked with the FAA test and SMTML questionnaire. According to the results of data analysis, it was determined that any teaching method used in each group shows a significant difference in favor of the FAA posttest. To determine which method was the best, FAA posttest scores of experimental I, experimental II and control groups were compared. According to the results of data analysis, there was a significant difference in favor of the experimental I and experimental II groups. Besides, the experimental group I and experimental group II were found to be more successful than the control group. After one month from the experimental process, FAA test was applied as a retention test. The retention test results yielded that, experimental group I was found to be more effective than the control group in terms of function concept. Moreover, the findings indicated that there was a statistically significant difference between the experimental group I and control group for achievement goal motivation levels of the students in favor of the experimental group I. This finding shows that the teaching methods used in experimental I group was more effective than other teaching methods in this experimental design. Besides, according to the written response of students in experimental groups, It was determined that they had positive remarks about the effects of teaching methods used in experimental groups. The results of this study indicate that using geometric functions approach and dynamic mathematics software in the learning process of function concept, has significance effect on students' achievement, knowledge retention of functions and achievement goal motivation.
Collections