Fen bilgisi öğretmen adaylarının kelime işlemci yazılımını görsel ve grafiksel tasarım amaçlı kullanabilme düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının kelime işlemci yazılımınıkullanarak görsel grafiksel tasarım amaçlı kullanabilme düzeylerinin belirlenmesi ve bubeceri düzeyleriyle öğretim teknolojilerine karşı tutumları arasındaki ilişkiyiincelemektir. Kelime işlemci yazılımını görsel grafiksel tasarım amaçlı kullanabilmedüzeyini belirlemek için, en yaygın olarak kullanılan Microsoft Office Word programıtercih edilmiştir. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışmagrubunu 2013-2014 eğitim ve öğretim yılı bahar döneminde Gazi Üniversitesi EğitimFakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan 3.sınıföğrencisi olan 63 kişi oluşturmaktadır. Çalışmada kelime işlemci yazılımı (MS Word)ile gerçekleştirilen Görsel Grafiksel Tasarım Oluşturma Testi (GGTOT), araştırmacıtarafından seçilmiş olup, Fen Bilimleri ders ve çalışma kitaplarında bulunan görseltasarımlar ve çizim yapılabilecek türdeki ögeleri içeren 4 soruluk bir performanstestidir. Bu görevler sırasıyla çizim nesnesi, akış diyagramı, tablo ve kavram haritasıoluşturma şeklindedir. Daha sonra, aynı öğrenci grubunun öğretim teknolojilerine karşıtutumlarını belirlemek için 37 sorudan oluşan beşli likert tipi `Öğretmen AdaylarınınÖğretim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi` anketi kullanılmıştır.Anket, derslerde öğretim teknolojilerinin kullanımına inanma, derslerde öğretim teknolojilerinin kullanımından zevk alma, öğretim teknolojilerinin kullanımından zevkalmama, öğretim teknolojilerini kullanmaya isteksiz olma, öğretim teknolojilerininfaydalarına inanma olmak üzere toplam 5 alt boyuta sahiptir. Ölçme araçlarınınuygulanmasından elde edilen bulgular, erkeklerin GGTOT puanlarının kızlara göre dahayüksek olduğu ve bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu sonucunu ortayaçıkarmıştır. Ayrıca, öğretmen adaylarının , kişisel bilgisayara sahip olma durumunun daGGTOT puanları üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu görülmüştür. GGTOT altboyutlarından elde edilen puanlar ile ÖTYTÖ ölçeğinden aldıkları toplam puanarasındaki ilişki sonuçları ise, `tablo oluşturma` alt boyutu hariç tüm alt boyutlar ileÖTYTÖ toplam puanları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu ortayaçıkarmıştır. Tablo oluşturma alt boyutu ile GGTOT başarı puanı arasında herhangi birilişki bulunamamıştır. The purpose of this study was to determine whether pre-service science teachers' useword processor program according to purpose of visual and graphical design andinvestigate relationship between these abilities and attitudes towards using instructionaltechnologies. Microsoft Office Word program which is one of the most frequently usedsoftware among similar programs was chosen for this purpose. Correlational surveymethod was used in this research. 63 junior students constitute the study of the groupwho enrolled Gazi University Department of Science Teaching Program in spring termof 2013-2014 academic year. In the study, Visual and Graphical Design PerformanceTest(VGDPT) was used, including 4 tasks which are frequently repeated in sciencetextbooks, and are usable with MS Word , selected by the researcher. These tasks of theperformance test are to create a drawing object, a flow chart, a table and a concept mapin order. Afterwards, scale of 'attitude scale towards using instructional technologies forpre-service teachers (USIT) five-level Likert item scale was used which is consisted of37 questions was used to the same group to assess level of attitudes towards usinginstructional technologies. The scale have 5 sub dimensions named as ''beliefregarding usage of instructional technology in lesson,`appreciation to usage ofinstructional technology in lesson`, `unappreciated using instructional technology``disinclination to make use of instructional technology` and `belief in usefulness ofinstructional technology`. According to the findings of the implementation ofmeasurement tools, findings suggests that boys are more succesful than girls in VGDPT.There was a statistically significant difference between boys and girls in performancequestions. It was also found that there was statistically significant difference betweenthe fact whether or not pre-service teachers have their own computers and the averageof their scores on VGDPT. According to the results of the correlation analysis which aimsto determine the relationship between the scores of the preservice teachers on subdimensionsof VGDPT and total scores of the preservice teachers on USIT scale, it wasfound that there was a significant positive relationship for all sub-dimensions except`creating table` task. It was also found that there was no statistically significant differencebetween creating table` task and VGDPT score.
Collections