Sınıf öğretmenlerinin iş doyumu ile demografik faktörler arasındaki ilişkinin belirlenmesi (Ankara ili Çubuk ilçesi uygulaması)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma, Ankara İli Çubuk İlçesi'nde bulunan resmi ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeylerini ve iş doyumları ile demografik faktörler arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla planlanmış ve yürütülmüştür. Çubuk İlçesi'nde bulunan 265 sınıf öğretmeni olduğundan örneklem belirleme yoluna gidilmemiştir. Veri toplamak amacıyla anket formu kullanılmıştır. Araştırmamız neticesinde 223 öğretmenden anket formu alınmıştır.Anket formu öğretmene ilişkin demografik özellikler ve Hackman ve Oldham İş Doyum Ölçeği'nin 14 sorudan oluşan kısa formundan oluşmaktadır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 (for Windows) paket yazılımından yararlanılarak T testi, Anova testi ve Tukey testi ile analiz edilmiştir.İş doyumu ile cinsiyet, yaş, kıdem, okutulan sınıf düzeyi, eğitim düzeyi faktörleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Mezun olunan okul türü ile iş doyum arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Öğretmenlerin genel iş doyumları ortalamasının 48,6 ile orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. The study planned and carried out to determine the relationship between demographic factors and the level of job satisfaction and job satisfaction of workingclass teachers in the Primary Schools in Ankara, Çubuk. As there are 265 class teachers working at official primary schools in Çubuk district, it hasn't been gone the way of determining sample. As a result of our research, questionnaires from 223 teachers have been taken. Questionmaire consists of demographic qualities of teachers and Hackman and Oldham Job Satisfaction Scale which is a short form consisting of 14 questions. The data obtained using SPSS 15.0 (for Windows) software package has been analyzed with the T-testi, Anova test and Tukey test. Overall job satisfaction of teachers has been found to be moderate with the average of 46,72. There hasn't been found a significant difference between the job satisfaction are factor and the factors that are; gender, age, seniority, grade level taught and level of education. The type of school they graduated has been a statistically significant difference between job satisfaction.
Collections