Yatılı bölge ortaokulunda görsel sanatlar dersinde çoklu zekâ kuramı uygulaması (Erzurum ili Pasinler Atatürk YBO örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 8. sınıf görsel sanatlar dersinde çoklu zekâ kuramına dayalı öğretimin öğrenciler üzerindeki başarısı, tutumu ve kalıcılığa olan etkisini belirlemektir. Araştırmada deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2013-2014 eğitim öğretim yılında Erzurum ili Pasinler ilçesindeki Atatürk Yatılı Bölge Ortaokulunda öğrenim gören 8. sınıf seviyesindeki biri deney diğeri kontrol grubu ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubu 25, kontrol grubu 25 öğrenciden oluşmaktadır. Dört hafta süren uygulama sürecinde dersler görsel sanatlar kültürü öğrenme alanın `eser analizi` etkinliği ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin başarıya olan etkisini ölçmek için başarı testi kullanılmıştır. Öğrenilen bilgilerin kalıcılığını ölçmek amacıyla aynı test üç hafta sonrasında tekrar kullanılmıştır. Öğrencilerin görsel sanatlar dersine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler t-test ile SPSS 20 paket programında analiz edilmiştir. Deney ve kontrol grubunda yürütülmüş olan uygulamalar sonucunda; Çoklu Zekâ kuramına dayalı öğretimin kullanıldığı deney grubunun başarı ortalamasının kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Kalıcılık testi sonuçlarına göre Çoklu Zekâ kuramına dayalı öğretimin kullanıldığı deney grubunun kalıcılık puanları, kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Yürütülen etkinliklerle öğrencilerin derse karşı olan tutumlarında deney ve kontrol gruplarında, deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Sonuç olarak, Çoklu Zekâ Kuramının sekizinci sınıf görsel sanatlar dersinde başarı, tutum ve kalıcılığa önemli etkisi bulunmuştur. The purpose of this research, the success of secondary education based on the multiple intelligence theory in 8th grade visual arts course, is to determine the impact of attitude and persistence. Experimental design was used in this study. The study group of Erzurum Ataturk Research In 2013-2014 academic Boarding Area Middle School in the city of Pau in the district they were carried out with an experimental and a control group who attended the 8th grade level. The experimental group 25, control group consisted of 25 students. The implementation of the four-week course on the learning field of visual art culture `trace analysis` was carried out with the event. Test was used to measure student achievement as a data collection tool, the effect of success. In order to measure the retention of learned knowledge is used the same test again after three weeks. Visual arts students' attitude scale was used to determine their attitudes towards the course. The data obtained in this study were analyzed by SPSS 20 software package with t-test. Which was conducted in the experimental and control groups as a result of the application; Multiple intelligences based instruction is used to mean the theory that the success of the experimental group was significantly higher than the control group. Retention retention test scores of the experimental group using the teaching according to the results based on the Multiple Intelligences theory, was found to be higher than the control group. Activities carried out by students in the experimental and control groups in the attitude of course, significant differences in favour of the experimental group was found. As a result, success in the eighth grade visual arts course of Multiple Intelligences Theory, has been a significant impact on the attitude and persistence.
Collections