5E öğrenme modeline göre hazırlanan etkinliklerin ortaokul 2. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 5E öğrenme modeline göre hazırlanan etkinliklerin ortaokul 2. sınıf öğrencilerinin cebir öğrenme alanındaki akademik başarılarına etkisinin incelenmesidir. Böylece, öğrencilerin eğitim kariyerleri için ihtiyaç duydukları orta ve yükseköğretime temel olacak cebirin daha etkili öğretilmesi için gerekli çalışmalar yapılmıştır. Araştırma, 2014-2015 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Erzurum ili Horasan İlçesinde bulunan Alagöz Ortaokulunda yapılmıştır. Uygulama 6.Sınıfta öğrenim gören toplam 53 öğrenciye uygulanmıştır. Dersler araştırmacı tarafından toplam 4 hafta süreyle; deney grubuna 5E öğretim modeline uygun hazırlanan etkinliklerle, kontrol grubuna ise MEB ders kitabındaki etkinliklerle ders işlenmiştir. Araştırmanın modeli olarak, ön test – son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Ölçme aracı olarak araştırmacı tarafından uzman görüşü alınarak geliştirilen içeriğinde açık uçlu sorularla çoktan seçmeli soruların bulunduğu iki aşamalı cebir başarı testi ile matematiğe karşı tutum testi ön test ve son test olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin her soruya vermiş oldukları cevapların frekans ve yüzde dağılımları çıkarılmıştır. Elde edilen bulgular incelendiğinde, öğrencilerin son test puanlarının ön test puanlarına göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Sonuçlara göre, 5E öğrenme döngüsü modeline uygun olarak hazırlanan ders etkinlikleri ile işlenen derslerin, cebir konusunun öğretiminde anlamlı düzeyde etkili olduğu sonucuna varılmıştır. 5E öğrenme döngüsü modeline dayalı olarak işlenen derslerin, öğrencilerin derse olan ilgilerini, motivasyonlarını ve derse katılımlarını arttırdığı da ulaşılan sonuçlar arasındadır. The purpose of this study is to examine the effect of teaching activities (appropriate) for 5E model on secondary school 6th grade students' academic achievement in mathematics lesson of algebra. Thus necessary studies were performed for a more effective teaching of algebra which is going to be basis for the secondary and higher education. The research was conducted in the Alagöz Secondary School in Horasan, Erzurum throughout the spring semester in 2014-2015 education year. The research was applied to 53 students in the 6th grades. The courses were performed using activities of 5E teaching model for experiment group and using activities of MONE (Ministry of National Education: MEB) course book for control group throughout four weeks. As the research design, quantitative research methods. The researcher taught the students in the experimental group the algebra course in an environment where the 5E learning model based on the constructivist approach was used.The data was collected by means of two phased achievement algebra test which is composed of open ended questions and multiple choice questions and developed by the researcher taking the opinions of an expert and an attitude test toward Math was used as a pre-test and post-test. Frequency and percentage distribution of the students responses to each question were analyzed. When the Analysis results of the study were viewed, it was examined that students' post-test scores are higher than the pre-test scores in a meaningful level. According to the results, it is examined that the courses with activities of 5E teaching model are meaningfully effective in teaching algebra. It is also examined that the courses with activities of 5E teaching model have increased students' participations, motivations and interests.
Collections