Katı` sanatı öğretim modülünün oluşturulması (Mehmet Selim Divanı örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geleneksel Türk sanatlarının özgün örneklerinden biri olan katı' sanatının ortaöğretim kurumlarında ders olarak okutulmadığı tespit edilmiştir. Bu nedenle araştırma konusunun Mehmet Selim Divanı katı' örnekleri esas alınarak, ortaöğretim seviyesinde katı' sanatı öğretim modülü oluşturarak, meslek liselerinde seçmeli ders olarak önerilmesi amaçlanmıştır.Araştırma betimsel bir çalışmadır. Evreni, aynı zamanda eserlerin tamamına ulaşıldığından örneklemi Vakıf Eserleri Müzesi'nde sergilenen Mehmet Selim Divanı katı' eserlerinden oluşmaktadır.Toplanan veriler bilgi formlarına işlenmiş olup, renk, motif ve kompozisyon özellikleri hakkında elde edilen bulgulara yer verilmiştir.Araştırmada oluşturulan öğretim modülü çalışmasında ise, modülün hedefleri ve hedef davranışları, konu başlıkları, öğrenme etkinlikleri, modül bilgi yaprakları, işlem ve uygulama basamakları ile ölçme değerlendirme etkinlikleri hazırlanmıştır. Modül, Mehmet Selim Divanı katı' eserlerinden örnekler esas alınarak hazırlanmıştır. It has been determined that the solid art which is one of specific examples of Traditional Turkish Arts, hasn't been made as a lesson in the Secondary Schools. So, this study has been based on the solid examples of Mehmet Selim Divan. It has been aimed that the solid art instructional module is recommended as the elective lesson in the vocational high schools by developing solid art e instructional module in the level of secondary schools.Research is a descriptive study. Its sample has consisted of the solid works of Mehmet Selim Divan that have exhibited in The Foundation Works Museum because of the fact that the whale of works has been reached at the same time.The data collected is processed in datasheets and it is obtained from devoted to color, pattern and the composition table. The target behaviors, topics, learning activities of modules, module information sheets, processing and application steps and measurement evaluation activities have been prepared in the instructional module study created in research. The Module hes been prepared by being based on the examples of the solid art works of Mehmet Selim Divan.
Collections