Attila İlhan`a göre kültür, dil ve eğitim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Attila İlhan'ın kültür, dil ve eğitim konularındaki görüşleri nelerdir? Ana problemine yanıt arayan araştırma, edebiyatçı kimliğiyle tanınan Attila İlhan'ın deneme ve köşe yazılarında ele aldığı kültür, aydıAttila Ilhan, Culture, Westernization, Language, Education.n, batılılaşma, misyonerlik, küreselleşme, dil ve eğitim konularındaki görüşlerini sistematik olarak ele alıp incelemeyi amaçlamıştır. Araştırma ön bölüm, ana bölüm ve kaynakçadan oluşmaktadır. Birinci bölüm araştırmanın giriş bölümüdür. Bu bölümde problem durumu, araştırmanın amacı, araştırmanın önemi, sınırlılıklar, kilit kavramlar ve ilgili araştırmalar yer almaktadır. İkinci bölüm, araştırmanın yöntem bölümüdür ve bu bölümde araştırmanın modeli ile veri toplama teknikleri yer almaktadır. Üçüncü bölümde, `Attila İlhan'ın Hayatı ve Eserleri` ana başlığı altında İlhan'ın yaşamı, fikir hayatının oluşmasında etkisi altında kaldığı kişi ve olaylar ile eserlerine değinilmiştir. Dördüncü bölümde, `Attila İlhan ve Kültür` başlığı altında İlhan'ın kültür, aydın, batılılaşma, misyonerlik ve küreselleşme olgularına yaklaşım şekli ele alınmıştır.Beşinci bölümde `Attila İlhan'ın Dil ve Eğitim Konularındaki Düşünceleri` başlığı altında, İlhan'ın dil ve eğitim olgularına yaklaşımı ile Türk eğitim sistemi üzerine din ve yabancı dil ağırlıklı eğitim boyutlarında yapmış olduğu eleştiriler ele alınarak açıklanmaya çalışılmıştır.Altıncı bölümde ise araştırmada ulaşılan sonuç yer almaktadır. The current study which tries to figure out the main problem `What are the views of Attila Ilhan towards culture, language and education?` aims to discuss and analyse the views of Attila Ilhan, known as a man of letters, towards culture, intellectuality, westernization, missionary activities, globalization, language and education systematically that he discussed in his esssays and columns.The research consists of preface, main parts and the bibliography.The first part is the introduction of the research and this part includes the problem, aim, significance, limitations, definitions and the related researches.The second part consists of methodology and this part includes the model of the research and data collection methods.The third part includes the main title `The Life of Attila Ilhan and His Works` and focuses on the persons and the experiences that shaped Ilhan's point of view and addresses his life and his works.The fourth part focuses on the wievs of Attila Ilhan towards culture, intellectuality, westernization, missionary activities and globalization under the title `Attila Ilhan and Culture`.In the fifth part, Ilhan's views towards education and language and his criticisms about Turkish education have been discussed and tried to be explained under the title `Attila Ilhan's Opinions About Language and Education`The sixth part includes the conclusion of the research.
Collections