Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Ayşe Belgin
dc.contributor.authorÖzkan, Hurşide Kübra
dc.date.accessioned2020-12-29T07:59:36Z
dc.date.available2020-12-29T07:59:36Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/352675
dc.description.abstractBu çalışmada annelerin duygu sosyalleştirme davranışları ile 5-6 yaş grubu çocukların benlik algısı ve sosyal problem çözme becerileri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Kırklareli il merkezinde okul öncesi kurumlara devam eden 109 çocuk oluşturmuştur. Araştırmada annelerin duygu sosyalleştirme davranışlarını ölçmek için `Çocukların Olumsuz Duygularıyla Baş Etme Ölçeği` (ÇODBEÖ), çocukların benlik algılarını ölçmek amacıyla `Demoulin Çocuklar İçin Benlik Algısı Ölçeği` (DBAT), sosyal problem çözme becerilerini ölçmek amacıyla ise `Wally Sosyal Problem Çözme Testi` kullanılmıştır. Annelerin destekleyici ve destekleyici olmayan duygu tepkilerinin çeşitli değişkenlere göre farklılığı incelenirken normallik testi sonucuna göre ilişkisiz t-testi, Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis H-Testi kullanılmıştır. Annelerinin destekleyici ve destekleyici olmayan duygu tepkileri çocukların benlik algıları düzeyini ve sosyal problem çözme becerilerini ne derece açıklayıp açıklayamadığını belirlemek üzere çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Çocukların benlik algısı düzeyleri ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı analizi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, annelerin destekleyici ve destekleyici olmayan duygu tepkileri ile çocukların sosyal problem çözme ve benlik puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı derecede farklılık görülmezken, çocukların sosyal problem çözme ve benlik puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı derecede ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractIn the present study, maternal emotional socialization behaviors, children's self-concept, and social problem-solving skills were investigated. The study sample consisted of 109 children attending preschool education institutions located in Kırklareli city centre. Maternal emotion socialization behaviors, children's self-concept, and their social problem-solving skills were measured using `the Coping with Children's Negative Emotions Scale (CCNES)`, `the Demoulin Self-Concept Development Scale (DSCDS)`, and `the Wally Social Problem Solving Test`, respectively. Independent t-test after the normality test results, the Mann Whitney U Test, and the Kruskal Wallis H-Test were performed to examine the differences in supportive and unsupportive emotional responses of mothers' according to different variables. Multiple regression analysis was used to assess how much supportive and unsupportive emotional responses of mothers indicate children's level of self-concept and their social problem-solving skills. The Pearson Product-Moment Correlation Coefficient analysis was conducted to determine the association between children's level of self-concept and their social problem-solving skills. The results of the study demonstrated that there was no statistically significant difference between mothers' supportive/unsupportive emotional responses and children's social problem-solving skills and their self-concept scores, while a statistically significant difference was found between children's social problem solving-skills and their self-concept scoresen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnnelerin duygu sosyalleştirme davranışları ile çocukların benlik algısı ve sosyal problem çözme becerilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of maternal emotion socialization behaviors, children's self-concept and social problem-solving skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMothers
dc.subject.ytmParents emotional socialization
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmSelf perception
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmSocial problems
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10087520
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid378270
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess