Ortaokul 7. sınıf matematik dersi `geometrik cisimler` alt öğrenme alanının öğretiminde dinamik matematik yazılımı geogebra 5.0 kullanımının öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7.sınıf matematik dersi geometri öğrenme alanlarından geometrik cisimler alt öğrenme alanının öğretiminde üç boyutlu dinamik matematik yazılımı GeoGebra 5.0 kullanımının öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisinin incelenmesidir. Bu araştırma, 2014 – 2015 eğitim öğretim yılında, Kütahya İli Domaniç İlçesi'nde bulunan iki devlet okulunun 7. sınıflarında öğrenim gören toplam 37 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, yarı deneme modellerinden eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Ortaokul 7. sınıflardan biri deney grubu, diğeri ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Çamlıca Ortaokulu 7. Sınıf öğrencileri deney grubunu, Vakıfbank 50.Yıl Ortaokulu 7.sınıf öğrencileri ise kontrol grubunu oluşturmaktadır. Deney grubunda 16 öğrenci ve kontrol grubunda 21 öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda dersler dinamik matematik yazılımı GeoGebra 5.0'ın kullanıldığı, bilgisayar destekli öğretim yaklaşımı ile işlenmiştir. Kontrol grubunda ise dersler geleneksel öğretim yaklaşımı ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Geometrik Cisimler Başarı Testi` kullanılmıştır. Veri toplama aracından elde edilen veriler spss 20 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular, matematik başarısı yönünden deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark oluşturduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda; dinamik matematik yazılımı GeoGebra 5.0 ile yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarısını artırmada geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçların geometri öğretiminde dinamik matematik yazılımı GeoGebra 5.0 kullanımı üzerine yapılacak çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülmektedir. The aim of this research is to find out whether and how using dynamic mathematics software GeoGebra 5.0 will effect primary school 7th grade student's academic achievement in geometrical object. This research took place in 2014-2015 academic (educational) years on two government schools 7th grade students in Kütahya, Domaniç province on total over 37 participants. In this research from quasi experimental design nonequivalent, control group model was used. While one of the 7th grades was determined as the experimental group, the other one was identified as the control group. In order to find out the effects of the software 7th grade students from Çamlıca School were assigned as an experimental group and Vakıfbank 50.Yıl school 7th grade students were assigned as a control group The experimental group consists of 16 students and a control group consists of 21 students. The lessons on experimental group were carried out with computer aided class using dynamic mathematics software GeoGebra 5.0 while on the control group lessons were taught in with traditional teaching method. During this research Geometrical shapes achievement test was used to collect data. This data was analyzed by the SPSS 20 statistic program. The analysis of data shows that statically dynamic geometrical software GeoGebra 5.0 affects positively the students learning and achievement in geometrical object. İn addition, it is seen that this software has positive effects in enhancing students' achievements in learning geometric solid and it is more effective than the traditional method. As a result, according to findings of this research is that dynamic geometrical software GeoGebra 5.0 will contribute positively to the teaching geometrical shapes.
Collections