7. sınıf matematik dersi `olasılık ve istatistik` öğrenme alanında yazma etkinliklerinin öğrencilerin başarı, tutum ve üst bilişlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 7. sınıf matematik dersinde MEB programına ek olarak yazma etkinlikleri ile gerçekleştirilen öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına, matematiğe yönelik tutumlarına ve üst bilişlerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. 2014-2015 eğitim-öğretim yılının II. döneminde yaklaşık 7 hafta süren bu araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın deney grubunda 17, kontrol grubunda 19 öğrenci bulunmaktadır. Konular; kontrol grubunda MEB programına göre, deney grubunda MEB programına ek olarak yazma etkinlikleri ile işlenmiştir. Deney grubunda, kontrol grubundan farklı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yazma etkinlikleri kullanılmıştır. Araştırmanın verileri; araştırmacı tarafından geliştirilen Olasılık ve İstatistik Öğrenme Alanı Başarı Testi (OİBT), Aşkar (1986) tarafından geliştirilen Matematik Tutum Ölçeği (MTÖ), Yıldız, Akpınar, Tatar, ve Ergin (2009) tarafından geliştirilen Üst Biliş Ölçeği (ÜBÖ) ile toplanmıştır. Veriler; SPSS 21 programında ilişkisiz (bağımsız) örneklemler t-testi, ilişkili (bağımlı) örneklemler t-testi, Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin yorumlanmasında ,05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir. Veri analizi sonucunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarılarında anlamlı bir artış olduğu, bu artışın deney grubu lehine olduğu bulunmuştur. Ayrıca, MEB programı ile yazma etkinliklerinin birlikte kullanılması öğrencilerinin matematiğe yönelik tutum ve üst bilişlerini olumlu yönde etkilemiştir. Ancak, MEB programına göre gerçekleştirilen öğretim öğrencilerinin matematiğe yönelik tutum ve üst bilişlerinde anlamlı bir değişiklik meydana getirmemiştir. Araştırma sonuçlarının ülkemizdeki matematik eğitimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. The aim of this study is to examine the effects of writing activities performed in seventh grade Math courses as an addition to the teaching program of the Ministry of National Education of Turkey (MEB) on students' academic achievement, attitudes towards mathematics and metacognition. A quasi-experimental design with a pretest-posttest and a control group was used in this study, which lasted for approximately seven weeks in the second semester of the 2014-2015 academic year. The experimental and control groups of the research consisted of 17 and 19 students, respectively. The control group students did only the teaching program specified by MEB, whereas students in the experimental group performed additional writing activities developed by the researcher. The data of the research were collected using the Achievement Test for the Learning Domain of Probability and Statistics (ATPS) developed by the researcher, the Mathematics Attitude Scale (MAS) developed by Aşkar (1986) and the Metacognition Scale (MCS) developed by Yıldız, Akpınar, Tatar, and Ergin (2009). The data were analyzed by running the independent samples t-test, the dependent samples t-test, the Mann-Whitney U test and the Wilcoxon signed rank test on SPSS 21 software. A significance level of .05 was taken as the threshold for significance. The data analysis revealed an increase in the academic achievement levels of students in favor of the experimental group. Moreover, using the MEB teaching program along with writing activities positively affected the students' attitudes towards mathematics and their metacognitive skills. On the other hand, the teaching that used the MEB program did not create any statistically significant change in these variables. It is believed that the findings of this study will contribute to mathematics education in Turkey.
Collections