Uyarlanmış birincil literatürün biyoloji öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşleri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, uyarlanmış birincil literatürün biyoloji öğretmen adaylarınınbilimin doğası hakkındaki görüşleri üzerine etkisini incelemektir. Bu çalışmada, biyolojiöğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerini belirlemek için `BiliminDoğası Hakkındaki Görüşler Anketi-C` ve `Bilimsel Bilginin Doğası Ölçeği`kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2013/2014 eğitim-öğretim yılında Gazi Üniversitesi GaziEğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda 2. sınıfa kayıtlı 27 öğretmenadayından oluşmuştur. Çalışma karma desen türlerinden birisi olan yakınsayan paraleldesene göre gerçekleştirilmiştir. Uygulamada uyarlanmış birincil literatüre göredüzenlenmiş 12 bilimsel makale kullanılmış, Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşler Anketi-C ve Bilimsel Bilginin Doğası Ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Uygulamasonunda biyoloji öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki naif ve değişkengörüşlerinde azalma, bilgili görüşlerinde ise artma meydana gelmiştir. Ayrıca öğretmenadaylarının öntest ve sontest sonuçlarına göre alt boyutlarda naif görüşlerinin azaldığı,bilgili görüşlerinin arttığı, değişken görüşlerinin ise, gözlem ve çıkarımlar ile teori vekanunlar alt boyutlarında artırdığı, diğer alt boyutlarda azaldığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler : Uyarlanmış birincil literatür, bilimin doğası, biyoloji öğretmenadayı, sitoloji. The aim of this study is to investigate how adapted primary literature influencesprospective biology teachers' views on the nature of science. In this study, `Views on theNature of Science Questionnaire-Form C (VNOS-C)` and `Nature of ScientificKnowledge Scale (NSKS)` were used to obtain students' views on the nature of science.The sample consisted of 27 sophomores who were studying Biology Education in the GaziFaculty of Education at Gazi University in the 2013/2014 academic year. The triangulationdesign, a mixed method design, was the method of the research. Twelve academic articleswere edited to be used as adapted primary literature, and Views on the Nature of ScienceQuestionnaire–Form C (VNOS-C) and the Nature of Scientific Knowledge Scale (NSKS)were administered as pretests and posttests. Afterwards, naïve and transitional views on the nature of science were less common, and more students had informed views. The pre- andpost- tests results show a decrease in naïve views and an increase in informed views in allsubdimensions, an increase of transitional views in the subdimensions of observations andinferences, and in the theories and laws subdimension, and a decrease of transitional viewsin the other subdimensions.Key Words : Adapted primary literature, nature of science, prospective biology teacher, cytology.
Collections