Cumhuriyet Dönemi (1928-1948) yurt bilgisi ders kitaplarında çocukluğun politik yapılanmasına ilişkin bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada cumhuriyet dönemi (1928-1948) yurt bilgisi ders kitaplarında çocukluğa yönelik politik inşa sürecinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemiyle yürütülen çalışmada betimsel tarama modeli benimsenmiş, doküman incelemesi tekniği ile veriler toplanmış ve içerik analizi tekniğiyle veriler çözümlenmiştir. Örnekleme 1928-1948 yılları arasında yayımlanan dokuz yurt bilgisi ders kitabı alınmıştır. Elde edilen veriler Osmanlı siyasal meşruiyet unsurlarının kaldırılması, yeni rejimin meşruiyetine yönelik politik unsurlar ve yeni rejimin meşruiyetinin devamının sağlanmasına yönelik politik unsurlar olmak üzere üç ana bölümde incelenmiştir. Çalışma kapsamında elde edilen veriler bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirildiğinde, cumhuriyet döneminde çocukluğun politik yapılanma sürecinde geleneksel anlayıştan uzaklaşılarak `müstakil` bir varlık olarak ele alındığı, pragmatist bir anlayışla milliyetçi, modern ve rejime sadık cumhuriyetçi çocuğun idealize edildiği görülmüştür. The analysis is of political construction subjected to children on civics books in Turkish Republican period of 1928-1948 is purposed in this study. This work processed with qualitative survey, descriptive scanning model is accepted and collocted data is analysed with concept analysis technique. Nine civics books which was issued between 1928-1948 are used of sampling. Collected data is studied in three main sections; firstly abolition of the Ottoman political legitimacy, second political issues for the legitimacy of the new regime and third political issues for ensuring the continuation of the new regime's legitimacy.When the data analysed in a whole point of view, it is seen that they receded from the traditional view, child had viewed as an `independent` individual, idealized as nationalist, modern and loyal to the resiment.
Collections