Okul öncesi döneme yönelik hikâye kitaplarının Milli Eğitim Bakanlığı 2013 okul öncesi eğitim programında yer alan sosyal duygusal alan gelişimle ilgili kazanımları desteklemeleri yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında kullanılmakta olan resimli hikâye kitaplarının, MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan sosyal duygusal gelişim alanı kazanım ve göstergelerini destekleme durumlarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan sosyal duygusal gelişim alanı kazanım ve göstergelerinden (17 kazanım, 53 gösterge) oluşan kitap içerik bilgi formu ve kitap künye bilgilerinin (yayınevi, yayın yılı, yazarı, sayfa sayısı, adı) yer aldığı kitap künye formu kullanılmıştır. Araştırmada Amasya İl Merkezi'nde bulunan 22 farklı okulda 2014-2015 eğitim öğretim yılında kitap merkezlerinde kullanımda olan ve içerisinde tek bir öykü barındıran toplam 300 hikâye kitabı incelenmiştir. Elde edilen veriler yüzde ve frekans değerleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak hikâye kitaplarında sosyal duygusal gelişim alanı kazanım ve göstergelerini temsil eden ifadelerin dengeli bir seyir izlemediği, bazı kazanımların temsil oranın daha yüksek bazı kazanımların temsil oranlarının da daha düşük olduğu görülmüştür. Temsil edilme oranlarına bakıldığında `Kendisine ait özellikleri tanıtır.` kazanımı 17 kazanım arasında ilk sırada yer alırken, `Bireylerin farklı rol ve görevleri olduğunu açıklar.` kazanımı son sırada yer aldığı görülmüştür. Hikâye kitaplarında kazanım ve göstergeleri temsil niteliği taşıyan ifadeleri gerçekleştiren karakterlere bakıldığında ana karakterlerin ön planda olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The objective of this study is to examine the supportiveness of picture storybooks used in pre-schools in regard to social-emotional development area's attainments and indicators of the 2013 Pre-school Education Program of the Ministry of National Education. In accordance with this objective, the Book Content Information Form consisting of the social-emotional development area attainments and indicators (17 attainments, 53 indicators) in the 2013 Pre-school Education Program of the Ministry of National Education and the Book Tag Form including book tag information (publishing house, year released, author, number of pages, name) were used. In this study, 300 storybooks, consisting of only one story, used in the book center of 22 different schools in the city center of Amasya during the 2014-2015 academic year were examined. The obtained data were analyzed by calculating the percentage and frequency values. Consequently, it has been observed that the statements representing the social-emotional development area attainments and indicators in the storybooks do not follow a balanced course and the representation rate of some attainments has been found higher, while the representation rate of some other attainments has been found lower. Considering the representation rates, while the attainment `He/she introduces his/her characteristics` ranked first among 17 attainments, the attainment `He/she explains different roles and duties of individuals` was observed to be at the last rank. Having looked at the characters making the statements with the representation quality for attainments and indicators in storybooks, it has been concluded that main characters are at the forefront.
Collections