Fen bilgisi öğretmen adaylarının elektrostatik konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının elektrostatik konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgilerini araştırmaktır. Araştırma, nitel araştırma metodolojilerinden durum çalışması metodunun `Bütüncül Çoklu Durum Deseni` kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın, çalışma grubunu 2013- 2014 öğretim yılında büyük bir üniversitenin Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü son sınıfında okuyan 6 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veriler, belirlenen alt problemler referans alınarak, maksimum çeşitlilik örneklemesine göre seçilen 6 öğretmen adayından görüşme, gözlem ve doküman incelemesi yöntemleri ile toplanmıştır. Nitel verilerin analizi bir nitel analiz programı ile, betimsel analiz, içerik analizi ve sürekli karşılaştırılmalı veri analizi yöntemleri birlikte kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda fen bilgisi öğretmen adaylarının elektrostatik konusunda kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının TPAB'ın alt boyutlarında farklı seviyelerde oldukları, bu bilgilerin TPAB'ı etkilediği, özellikle alan bilgisi ve pedagojik bilginin teknolojik pedagojik bilginin gelişiminde önemli olduğunu işaret etmektedir. Öğretmen adaylarının teknolojik bilgileri yeterli olsa bile pedagojik yetersizliklerinin, bu bilgi türlerini birleştirmeleri ve uygulamalarına teknolojiyi entegre edebilmelerini sınırlandırdığı tespit edilmiştir. TPAB'ın bileşenleri incelendiğinde, öğretmen adayları en çok ölçme değerlendirme bilgisi alt boyutunda yetersiz oldukları ve tecrübenin teknolojiyi ölçme ve değerlendirme süreçleriyle bütünleştirirken daha fazla öne çıktığı bulunmuştur. Ayrıca Ö.A.3 hariç tüm öğretmen adaylarının TPAB'larını geliştirmeye yönelik olumlu tutum geliştirdiği tespit edilmiştir. Ancak TPAB gelişimi için öğretmen adaylarının daha fazla tecrübeye ve yardıma ihtiyacı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarından mesleki deneyime sahip öğretmen adayının, teknolojik pedagojik alan bilgisi seviyesinin daha yüksek olması, teknolojik pedagojik alan bilgisinin gelişiminde, tecrübenin de etkili olduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler : Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, Pedagojik Alan Bilgisi, Fen Bilgisi Öğretmen Adayları, Teknoloji Destekli Öğretim, Elektrostatik. The purpose of this research is to assess pre-service science teachers' technological pedagogical content knowledge regarding the elecrostatic. This study was realized by one of qualitative methods, which is `Holistic Multiple Case Design` of case study. The sample of this study was used consisted of 6 elementary pre-service science teachers who are participated in the study in senior class in 2013–2014 at a metropolitan university. Data were collected by interviewing, observation, and document analysis methods from 6 pre-service teachers who were selected according to maximum variation sampling principles, regarding the sub-problems created at the begining of the research. Qualitative data was analyzed by the a qualitative analyzed package program employing descriptive analysis, content analysis, and constant comparison method pre-service science teachers' knowledge of technology integrated science and technology curriculum were completely adequate, and their knowledge of orientations toward science teaching with technology are somewhat adequate. According to findings of the study prospective elementary science teachers have misconceptions about electrostatic. Research findings showed that pre-service science teachers are in different levels of TPCK's lower dimension, the knowledge effects the TPCK, especially the subject matter knowledge and pedogogical content knowledge are important in the development of tecnological pedogogical content knowledge. It has been found that, the inability of pedogogical knowledge of pre-service teachers-even if their technological knowledge is adequate-limits them to assemble these types of knowledge and to integrate the tecnology to their applications. When the components of TPCK has been examined, it has been found that the pre-service teachers are most inadequate in the lower dimension of instructional strategies and assessment and experience has stood out more in the integration of technology with the instructional strategies and assesment processes. Also it has been found that –except Ö.A.3- all pre-service teachers are developed a positive attitude on improving their TPCK. However, it has been found that the pre-service teachers need more exprience and help to improve their TPCK. Also, pre-service science teachers who have science teaching experience have better pedagogical content knowledge. This shows, experience is an integral part of pedagogical content knowledge development.Key Words: Technological Pedagogical Content Knowledge, Pedagogical ContentKnowledge, Pre-Service Science Teachers, Elecrostatic.
Collections