Yeni bir eğitim hizmeti olarak öğrenci koçluğu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma öğrenci koçluğunu ve tekniklerini temel alarak yürütülmüştür. Araştırmanın amacı, yeni bir eğitim hizmeti olarak öğrenci koçluğunu anlaşılır bir biçimde öğrencilere aktarmak, öğrencilerin farkındalık durumunu arttırmak ve birer bilinçli birey olarak hayatlarına devam etmeleri üzerine yapılan bir çalışmadır. Çalışma, literatür taramaya dayalı yöntem şeklindedir. Araştırmanın çalışma grubu, yaş aralığı 11 ile 18 olan toplam 5 erkek ve 5 kızdan oluşmaktadır. Araştırmada eğitmeni olduğum kurumun ( Optimal Koçluk) kitaplarında bulunan ` Temsil Sistemi Testi` ve `Çoklu Zekâ Değerlendirme Testi` veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Elde edilen verilerle her bir öğrencinin farklı alanlarda zeka türlerine ve temsil sistemlerine sahip oldukları gösterilmiştir. Araştırmada, çalışma grubundaki öğrencilerin kendi zeka türleri ve temsil sistemlerine göre daha etkin ve verimli ders çalışma ile arasındaki ilişkiye ulaşılmaktadır. Araştırma sonucunda, ortaokul ve lise düzeyindeki tüm öğrencilerin kendini tanıyarak yani kendi zekâ türlerini ve temsil sistemlerini keşfederek, ilerideki hedeflerine daha sağlıklı ve mantıklı karar vermelerinin gerekli olduğu görülmüştür. Eğitim sistemine `Öğrenci Koçluğu` anlayışının yerleştirilmesi ve buna ilişkin bir farkındalığın oluşturulması gereklidir.Anahtar Kelimeler: Koç, Öğrenci Koçluğu, Çoklu Zekâ Türleri, Temsil Sistemi, Hafıza Tekniği This study was conducted based on students coaching and its techniques. The purpose of the study is to adopt student coaching as a new way of education services to students in a comprehensible manner, to increase the awareness of students and to continue their life as a conscious individuals. The study is based on the form of screening literature. Working group of the study is consisting of children ages from 11 to 18 with a total of 5 boys and 5 girls. In the study, `Representation System Test` and `Multiple Intelligences Assessment Test` taken from the books where I am working as an instructor of the institution (Optimal Koçluk) were used for collecting data. The data obtained have been shown us each student have intelligence types in different areas and representation systems. This study leads to the relationship between students intelligence types and representation system according to study more effectively and efficiently. As a result, secondary and high school level students in self diagnosis by discovering that their intelligence types and systems of representation, was found to be necessary to decide the future targets more healthier and more logical. It is necessary to create an awareness of student coaching approach and to place its role to our education system.Key Words : Coach, Student Coaching, Multiple Intelligence Types, RepresentationSystem, Memory Techniques.
Collections