Spor kanallarında grafik tasarım ve yaratıcılığın önemi üzerine öğrenci ve uzman görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hayatta kalma mücadelesi olarak başlayan spor hayatı, günümüzde enternasyonal kurumlar arasında yerini almıştır. Kitle iletişim araçları içerisinde önemi her geçen gün biraz daha artan televizyonun, sporu geniş kitlelere ulaştırmasında önemi büyüktür. Özellikle son on yıl içerisinde, tematik yayın yapan hem yerel hem de ulusal spor kanallarının sayısı artmıştır. Sportif olayların izlenmesi, duyurulması, değerlendirmesi, bilgilendirilmesi gibi hizmetlerin televizyon spor medyasında sıklıkla karşılaşmaktayız. Bu değerlendirmeleri hedef kitleye iletme ve algılamada kolaylık sağlaması amacıyla, grafik tasarım öğeleri, görsel malzemeler olarak kullanılmaktadır. Bu araştırmada, spor kanalarında grafik tasarım ve yaratıcılığın önemi üzerine öğrenci ve uzman görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Yapılan çalışma nitel ve nicel bir araştırmadır. Araştırma örnekleminde, üniversitelerin güzel sanatlar eğitimi ve güzel sanatlar fakültelerinde grafik tasarım eğitimi alan 3.sınıf lisans öğrencileri; ekran tasarımı alanında özellikle spor konusunda uzmanlaşmış kişiler, ayrıca konu anlatımında TRT Spor kanalı ve uluslararası yayın yapan spor kanallarının ekran grafikleri ele alınmıştır. Belgesel taramalar ile elde edilen bilgiler, yapılan görüşmeler ve anket uygulamalarıyla desteklenmiştir. Araştırma, grafik tasarım konusuna farklı bir bakış açısı kazandırması amacıyla hazırlanmıştır.Anahtar kelimeler : Spor kanalı, grafik tasarım, yaratıcılık, ekran tasarımı, televizyon Having started as a way of surviving, sports has taken part its place among international institutes. Television, with its increasing importance among mass communications devices, has a significant role to convey sports to enormous amount of people. Particularly over the past decade, the amount of thematic channels broadcasting both local and nation wide scale has soared up. We have been coming across on sports channels services such as broadcasting of plays, schedules, and reviews. Graphic design instruments, as visual items, are used to convey those reviews to target groups, and also they are used to make the reviews better perceived by audiences. In this research, evaluation of students and experts' views on the importance of graphic design and creativity on sports channels is mainly aimed. The work itself is both qualitative and quantitative. Fine Arts students, especially 3rd grader graphic design students were used as research sample. For screen design, particularly sport professionals, and for commentary TRT Sport channel's and international broadcast sports channel's graphics were used. The data gathered by scanning documentaries were supported and strengthened by interviews and polls. This research has been carried out to supply a new point of view to the field of Graphic Design.KeyWords : Sport channel, graphic design, creativity, screen design, television
Collections