UNESCO 2007 Dünya Mevlana Yılına özel hazırlanan basılı materyallerin grafik tasarım açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada 2007 UNESCO Dünya Mevlana yılı için hazırlanan grafik tasarım ürünleri incelenmiştir. Bu araştırmanın evreni 2007 Dünya Mevlana Yılı tanıtımı için hazırlanan tüm görsel reklam uygulamaları olmuştur. Örneklemi ise 2007 Dünya Mevlana Yılı için Konya'da yayınlanan ve Konya'dan ulaşılabilen basılı grafik tasarım ürünleridir. Bu araştırma kapsamında 10 adet grafik tasarım ürünü, kataloglama yöntemiyle grafiksel açıdan incelenmiştir.Araştırma sonucunda,1. 2007 UNESCO Dünya Mevlana yılı etkinlikleri için hazırlanan grafik tasarım ürünlerinin, profesyonel açıdan yetersiz olduğu düşünülen grafik tasarımcıları tarafından tasarlandığı anlaşılmıştır.2. Mevlana Celaleddin-i Rumi'nin 800. doğum yıl dönümü anısına `2007 UNESCO Dünya Mevlana ve Hoşgörü Yılı` olarak seçilmesi Türkiye'nin ve Mevlana'nın doğru anlaşılması, dünya çapında tanıtılması açısından kaçırılmayacak bir fırsat olmuş, ancak grafik tasarım açısından bu fırsat iyi değerlendirilememiştir.3. İncelediğimiz grafik tasarımlarda, tasarım elemanlarının ve ilkelerinin genel olarak sıradan bir şekilde kullanıldığı gözlenmiştir. Çoğunlukla yaratıcılık göz ardı edilmiştir.4. Grafik tasarım ürünlerinde, tasarım sorununun çözülemediği ve tasarım sorununun içerikten yoksun, görüntü veya süslemeyle giderilmeye çalışıldığı görülmüştür.5. Çalışmalarda, tasarım öğelerinin ve ilkelerinin etkili biçimde kullanılması tasarımın başarılı olduğunu göstermektedir.Araştırmanın son kısmında, çıkan sonuç ve sorunlara dayalı olarak ortaya konulan önerilere yer verilmiştir. In the survey, the graphic design products prepared for 2007 UNESCO World Mevlana year have been analyzed. The universe of this survey has been all visual advertisement applications prepared for the promotion of `2007 World Mevlana Year`. Sampling of the survey has been the graphic design products published in Konya for 2007 World Mevlana Year and that can be reached in Konya. 10 graphic design products have been catalogued and analyzed graphically in this survey. As a result of the survey,1. It was found out that graphic design products, prepared for the events of 2007 UNESCO World Mevlana year, were designed by graphic designers, who were considered to be professionally insufficient. 2. Selection of year 2007 as UNESCO World Mevlana and Tolerance year in memory of Mevlana Jalaluddin Rumi was an opportunity that should not be missed to ensure Turkey and Mevlana to be understood right and promoted throughout the world. However, this opportunity couldn't be benefited from good enough as regards graphic design. 3. In the graphic designs we have analyzed, it was observed that design elements and principles were used in an ordinary manner in general. Mostly, creativity was ignored by desinger.4. It was seen that in graphic design products, the design problem was not solved and it was tried to be solved by images or ornaments that lacked content. 5. In the studies, effective use of the design elements and principles indicates that the design is successful.In the final section of the survey, the suggestions that were put forward based on the obtained results and problems were included.
Collections