Sanat eğitimi veren kurumlardaki öğrencilerin sanatsal farkındalıklarının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Anadolu Medeniyetleri Müzesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada amaçlanan; sanat eğitimi veren kurumlardaki öğrencilerin sanatsal farkındalıklarının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Anadolu Medeniyetleri Müzesi örnek olarak belirlenmiştir.Öğrencilerin müzeyi ve koleksiyonunu ne kadar tanıdığı, müzeyi ne sıklıkla ziyaret ettiği, etkinliklerden haberdar olma durumları, buluntuların dönemsel özellikleri ile biçimselliğini ve kullanılan malzemelerin çeşitliliğini inceleme eğilimleri araştırılmıştır. Anadolu Medeniyetleri Müzesi'nin kültürel miras bilinci oluşturmada etkisinin, müzenin ulusal ve uluslararası düzeyde sanatsal etkileşime katkısının ve bu farkındalık düzeyinin öğrencilerin sanatsal çalışmalarına yansımasının tespiti araştırmaya konu olmuştur. Araştırmacı tarafından geliştirilen 27 maddelik, beşli likert tipinde hazırlanan anket, etik kurul tarafından verilen izinden sonra, örneklemi oluşturan Gazi Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesinde uygulanmıştır. Random yöntemi ile oluşturulan tabakalı örneklem 321 kişi ile sınırlandırılmıştır.Bu üniversitelerin sanat ve tasarım eğitimi veren, mimarlık, endüstri ürünleri tasarımı, resim-iş öğretmenliği, resim, heykel ve seramik bölümlerinde okuyan 1. ve 4. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Bu araştırmada nihai hedef; sanat eğitimi alan lisans seviyesindeki öğrencilerin konuya ilişkin farkındalıklarının, hazırbulunuşluk seviyelerinin, 4 yıl içerisinde nasıl bir gelişim gösterdiklerinin düzeyini belirlemektir.Verilerin analizinde SPSS 15 istatistik programı kullanılmış ve sonuçlar incelenmiştir. T Testi sonucuna göre veriler değerlendirilmiş, 1. ve 4. sınıf öğrencileri arasında anlamlı bir fark oluşmadığı tespit edilmiştir.Alt amaçlar sırasıyla incelenip sonuçları açıklanmıştır.Sanat eğitimi veren kurumların müzeciliğe ilişkin dersler konusunda desteklenmesi ve esaslı bir değişim olması temel eğitimin müze bilinci oluşturma noktasında tekrar yapılandırılması, ülkemizin kültür, sanat ve eğitim politikalarının çağdaş yaklaşımlarla desteklenmesi gerektiğine yönelik önerilerde bulunulmuştur. The purpose of this study is to evaluate the artistic awareness of the students in institutions that provide art education based on student opinions. The Museum of Anatolian Civilizations is set as an example. Research has been made on how well the students know the museum and the collection, how often they visit the museum, whether they are informed of the events at the museum, and their tendency to examine the periodical features and morphology of the foundlings as well as the variety of the materials used. The effect of the Museum of Anatolian Civilizations on establishing a consciousness of cultural heritage, the contribution of the museum in the national and international artistic interactions, and the reflection of this level of awareness on the artwork of the students are discussed in the research. The 5-point Likert scale questionnaire with 27 questions, developed by the researcher, was conducted at the Gazi University, the Middle East Technical University and the Hacettepe University. The questionnaire was conducted in the academic year of 2015. The stratified sampling that was created with the random method was restricted to 321 persons. It was conducted with 1st grade and 4th grade students at the departments of arts and design, architecture, industrial design, painting-crafts teaching, painting, sculpture and ceramics. The ultimate goal of this research is to determine the level of awareness, preparedness and the development in 4 years of the undergraduate students receiving art education. The analysis of the data is made with SPSS 15 statistical programme and the results were examined. After the evaluation of the T test, it has been determined that there is not a significant difference between the students of 1st grade and those of 4th grade. Sub-purposes are respectively examined and the results are explained.Recommendations are provided on the necessity of supporting institutions of arts education in terms of courses regarding museology, restructuring fundamental education in order for a substantial change, and reinforcing the cultural, artistic and educational policies of Turkey with contemporary approaches.
Collections