An investigation into the relationship between emotional intelligence of ELT students and their request speech act realization patterns
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın ana amacı dördüncü sınıf İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin duygusal zekâları ve rica söz eylemlerini gerçekleştirme şekilleri arasında bir ilişki olup olmadığını incelemek ve bu öğrencilerin duygusal zekâ seviyeleri ve rica eylemlerindeki edimbilim yetisi hakkında anlayış kazanmaktır. Çalışma aynı zamanda cinsiyet faktörünün öğrencilerin duygusal zekâlarında ve rica etme biçimlerinde önemli bir rol oynayıp oynamadığını bulmaya çalışır ve son olarak, İngilizce Öğretmenliği öğrencilerinin rica etme stratejilerini doğrudanlık ve dolaylılık açısından tanımlamaya çalışır. Yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde duygusal zekâ ve edimbilim yetisinin önemi sıklıkla ihmal edilmektedir. Bu çalışma bu sorunun çözümüne katkı sağlayabilir. Çalışma Ankara'da, Gazi Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü'nde 120 öğrenci (93 kadın, 27 erkek) ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların yaşları 20 ve 26 arasında değişiklik göstermektedir. Bu çalışma için veriler Schutte Duygusal Zekâ Ölçeği ve öğrencilerin rica gerektiren dört duruma karşılık vermelerinin istenildiği Söylem Tamamlama Testi ile toplanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin rica yanıtlarının uygunluk ve kibarlığını puanlamak için değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Çalışma için karma araştırma yöntemi benimsenmiştir. Çalışmadaki nicel veri SPSS 20 programı ile analiz edilmiştir. Nitel verinin içerik analizi ise Blum-Kulka ve diğerlerinin CCSARP ( Kültürlerarası söz eylem projesi) kapsamında kullandıkları kodlama kılavuzuna (Blum-Kulka, House, & Kasper, 1989) göre yapılmıştır. Araştırma sonuçları İngilizce öğretmenliği bölümü öğrencilerinin duygusal zekâları ve rica etme biçimleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığını ortaya koymuştur. Ancak sonuçlara göre, duygusal zekâ cinsiyete göre değişmektedir ve erkek öğrencilerin kendi duygularını yönetme konusunda kız öğrencilere göre daha iyi oldukları gözlemlenmiştir. Diğer taraftan, araştırma sonuçları kız öğrencilerin genel olarak rica söz eylemlerinde erkeklere göre daha iyi performans gösterdiğini ortaya koymuştur. Ayrıca, İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencileri bir durum haricinde kalıplaşmış dolaylı rica stratejilerini tercih etme eğilimi göstermişlerdir. Son olarak, çalışma İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin kendilerinden daha yüksek statüdeki muhataplarından rica etme konusunda zorlandıklarını sonucuna varmıştır.Anahtar Kelimeler: Duygusal zekâ, edimbilim yetisi, söz eylem, rica, cinsiyet The main aim of the present study is to investigate whether there is a relationship between emotional intelligence of fourth-grade ELT students and their request realization patterns and to gain insight about their emotional intelligence levels and pragmatic competence in their speech acts of requests. It also seeks to find out whether gender plays an important role in students' emotional intelligence and request patterns, and lastly attempts to identify the request strategies of ELT students in terms of directness and indirectness. The importance of emotional intelligence and pragmatic competence in foreign language learning or teaching is often ignored. Thus, the study can contribute to the solution of this problem. The study was conducted at Gazi University, in the ELT Department in Ankara. 120 students (93 female and 27 male) participated in the study. Their ages ranged from 20 to 26. The data for this study were collected through The Schutte Emotional Intelligence Scale and a discourse completion test in which students were asked to respond to four request situations. In addition, a rating scale was used to rate the appropriateness and politeness of the students' requests. Mixed model research was adopted for the present study. The quantitative data were analyzed using SPSS 20 Program and the qualitative data were analyzed based on the coding manual used by Blum-Kulka et al. within the CCSARP (Cross-cultural Speech Act Realization Project) (Blum-Kulka, House, & Kasper, 1989). The results of the study reveal no significant relationship between emotional intelligence and request patterns of the ELT students. However, emotional intelligence changes according to gender and male students are observed to be better at managing their own emotions. On the other hand, the results of the study show that female students generally perform better in their speech act of requests than male students. Furthermore, the ELT students tend to prefer conventional indirect request strategies except in one situation. Finally, the results of the study indicate that ELT students have difficulty in requesting of a higher-status interlocutor.
Collections