Güzel sanatlar fakültesi öğrencilerinin bilgi ve becerilerinin müze eğitimi yoluyla geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Fakültesi öğrencilerinin bilgi ve becerileriningelişimine, Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yöntemi ile gerçekleştirilen müze eğitiminin etkisininnasıl olduğunun belirlenmesi ve ortaya çıkan sonuçların paylaşılmasıdır. `Müze Eğitimi` dersinin,öğrencilerin sanat tarihi bilgisi, estetik algı gelişimi, sanat eleştirisi becerisi ile sanatsaluygulamalarına etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerikullanılarak hayata geçirilen bu çalışma, Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim,Heykel, Seramik ve Cam Tasarımı bölümleri III. sınıf lisans öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Ulaşılan bulgular ve yorumlamaların sonucunda müze eğitiminin öğrencilerin bilgi ve becerilerine katkılarsağlamış olduğu belirlenmiştir. Sanat tarihi bilgi birikimine ele alınan konular dahilinde kalıcıbilgiler eklenerek katkı sağlandığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler : Sanat Eğitimi, Müze Eğitimi, Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yöntemi This study aimed to determine the effect of museum education, which was provided usingMulti-disciplinary Art Education Method, on Faculty of Fine Arts students' knowledge andskills development, and share the study results. With this purpose, this study attempted todetermine the effect of Museum Education course, which is included in Erciyes University'sFaculty of Fine Arts curriculum, on students' art history knowledge, aesthetic perceptiondevelopment, art criticism skills and artistic practices. The study findings and interpretation, it was determined that the museum education contributed to students' knowledge and skills.Key Words : Art Education, Museum Education, Disipline Based Art Education
Collections