Ortaöğretim kurumlarında okutulmakta olan Almanca ders kitaplarının iletişimsel yeti bağlamında incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı dil ve dolayısıyla da Almanca öğretiminde en önemli materyal olan ders kitabının konu edildiği araştırmada 2015-2016 eğitim-öğretim yılından itibaren 9. sınıf ve üzerinde okutulan `Deutschstube` adlı Almanca ders kitabı incelenmiştir. Eklektik yöneteme göre yapılan araştırmada amaç şu andaki en yeni ve güncel olan ders kitabının iletişimsel yeti ve diğer standartlara uygun olup olmadığının belirlenmesiydi. Bu doğrultuda teorik ve ampirik olmak üzere iki ana bölümden oluşan araştırmanın kuramsal bölümünde uygulama bölümü ve araştırma için gerekli bilgiler verilmiştir. Bu bağlamda, dil, iletişim, dil ve iletişim arasındaki ilişki gibi konulara değinilmiştir. Konunun yabancı dil eğitimi ile bağdaştırmak amacıyla yabancı dil öğretiminde iletişimin öneminden bahsedilmiş, yanancı dil eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler anlatıldıktan sonra yabancı dil eğitiminde iletişimsel yöntem konusu ayrıntılı olarak aktarılmıştır. Bu bilgilerden sonra yukarıda olduğu gibi çeşitli bilim insanlarının tanımları ve ifadelerinden yararlanarak ders araç gereçleri ve bu araç gereçlerden özellikle ders kitabı ve ders kitabının önemi hakkındaki görüş ve düşüncelere yer verilmiştir. Ders kitabının nasıl olması gerektiği hakkındaki kriterlerden özellikle `Stockholm Kriterleri` Türkçeye çevrilerek tanıtılmıştır. Uygulama bölümünde ise `Deutschstube` adlı ders kitabı tanıtılmış, üniteler bazında gerek ders kitabında gerekse alıştırma kitabında yer alan ve iletişimsel becerinin de vazgeçilmez unsurları olan dört temel dil becerisi Avrupa Komisyonu Diller İçin Ortak Başvuru Metni çerçevesinde A1 düzeyinde incelendi ve bulgular değerlendirildi. Bunun yanı sıra ders kitabı yukarıda bahsedilen `Stockholm Kriterleri` bağlamında da incelenerek bir ders kitabının nasıl olması gerektiği neler içermesi gerektiği konusundaki yeterlilikleri ve eksiklikleri belirlenerek değerlendirildi.En büyük eksikliği dinleme materyallerinin olmaması olan ders kitabının çoğu alanda da ciddi eksiklikleri olduğu belirlenmiş ve bir sonuca varılmıştır.Anahtar Kelimeler : Ders Kitabı İncelemesi, İletişimsel Yeti, Almanca Öğretimi In this research, German textbooks of ninth grades taught since 2015-2016 educational year `Deutschstube` is studied which is an important teaching material in foreign language teaching thereby German language teaching. In accordance with the eclectic research the aim of the study is weather the new and updated textbooks is appropriate to the communicative competence and other standard or not. The research consists of two main parts, namely theoretical and empirical, in this regard; the information required for the research and application part is given in the speculative part of the research. In this sense language, communication, the relationship between language and communication are mentioned in the research. On the purpose of connection with the language teaching, the importance of communication in language teaching is mentioned, after the techniques and methods in language teaching are expressed, communicative approach in language teaching is conveyed in detailed. After the information below, benefiting from the various scholars' definitions and statements, views and opinions about the importance of teaching materials among these especially textbook are given. The criteria on how a textbook should be, especially `Stockholm Criteria` are introduced by translated into Turkish. In the application part, the textbook `Deutschstube` is introduced, on the basis of units both in student's book and workbooks, four basic language skills -indispensable elements of communicational skills are studied and results are evaluated in the frame of European commission joint reference for languages in level A1.In accordance with these, by analyzing the textbook in the context of `Stockholm Criteria` how a textbook should be, what should a text book include, sufficiency and insufficiencies are determined and evaluated. As well as the major deficiency lacking of listening materials, serious shortcomings in many areas are specified and came to a conclusion.Key Words: Evaluation of a textbook, Communicational skills, German language teaching
Collections