Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin öğretim materyalleri hakkındaki anlayışları ve ürettikleri materyallerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Matematik öğretiminde yaşanan en büyük sorunlardan biri diğer alanların öğretiminde olduğu gibi soyut olan bilgilerin insanoğlu tarafından algılanmasındaki zorlulardır. Söz konusu bilgilerin somutlaştırılarak öğrencilerin eğitim ve öğretim yaşamlarının içine dahil edilmesi çeşitli somut ve sanal materyallerin kullanılması ile gerçekleştirilebilir. Bu da öğretmenlerin alana, ders programlarına, pedagojiye ve teknolojiye ait yeterlilikleri açısından donanımlı olmaları ile mümkün olabilir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı; matematik öğretmenlerinin öğretim tasarımı sürecinde materyal kullanımlarının incelenmesidir. Bu araştırmanın doğasından hareketle araştırma, eylem araştırmasının nitel paradigmayla gerçekleştirildiği bir çalışmadır. Bu doğrultuda araştırmaya Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde görev yapmakta olan sekiz öğretmen katılmıştır. Katılımcılar ile birlikte toplam onbir oturum gerçekleştirilmiş olup veriler (1) yarı yapılandırılmış görüşmeler, (2) yazılı dokümanlar, (3) video kayıtları ve (4) odak grup görüşmeleri ile toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi ve sürekli karşılaştırmalı analiz yoluyla analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda, bazı önemli sonuçlar şu şekildedir. (1) Araştırmanın bulguları; katılımcıların, öğretimde materyal kullanımının öğrenmeyi olumlu yönde etkileyeceğine inandıklarını, ancak öğretim tasarımlarında materyal tasarlama, hazırlama ve kullanma konusunda yetersizlikler yaşadıklarını ve bu sebeplerden dolayı da materyal kullanmaktan çekindiklerini göstermiştir. (2) Katılımcıların eğitim öncesi öğretim tasarımlarında yer verdikleri materyallerin daha çok öğretmen merkezli ve öğretmen kullanımına açık olduğu görülürken; eğitim sonrasında öğrenci odaklı ve öğretmenin sadece rehber olduğu materyallere yer verdikleri görülmektedir. (3) Katılımcıların eğiti öncesi ve sonrasında somut ve sanal materyalleri derslerine entegre etmede sorunlar yaşadıkları görülmektedir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ışığında, araştırmacılara, program geliştirenlere, matematik öğretmeni yetiştirenlere yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur. One of the main problems in mathematics teaching and learning is the difficulties in perception of the abstract knowledge by human beings as it is in the teaching of other fields. The inclusion of such knowledge into the education and teaching life of the students can be realized through the use of various concrete and virtual materials. This may be possible if the teachers are equipped for their proficiency in the thought field, the curriculum, pedagogy and technology. Accordingly, the purpose of this study is to examine the mathematics teachers' utilization of materials in teaching design process.The research was carried out following a qualitative paradigm. From the nature of this research, it is a study where action research is carried out with a qualitative paradigm. The participants of this research were eight teachers who were working in the Ministry of National Education. A total of eleven sessions were held with the participants including (1) semi-structured interviews, (2) written documents, (3) video recordings and (4) focus group discussions. The collected data were analyzed through content analysis and continuous comparative analysis. As a result of the analysis of the data, we have the following some important results. (1) The findings of the study have shown that Participants believe that the use of materials in teaching would influence learning positively, but they were inadequate in designing, preparing, and using materials in instructional design, and therefore, they were hesitant to use materials because of these reasons. (2) While it was seen that the materials that participants used in pre-training of teaching designs were more open to teacher-centered and teacher use; the materials participants used after the training were student-centered and only teacher-guided. (3) Participants seem to have some problems before integrating concrete and virtual materials into their courses before and after the training. In the light of the results of the study, some suggestions have been made to researchers, program developers, and mathematics teacher trainers.
Collections