Oran ve orantı konusunun öğretiminde 4MAT öğretim modelinin kullanımının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerine matematik dersinin ''Oran ve Orantı` konusunun öğretiminde 4Mat öğretim modelinin geleneksel öğretim yöntemine göre öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisini incelemektir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu seçkisiz desen kullanılmıştır. Bu araştırma 2015-2016 yılının ilk döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırma Şanlı-urfa ilinin Bozova ilçesinde M.E.B'e bağlı bir devlet okulunda yapılmıştır. Bir grupta 4Mat öğretim modeli ile (Deney grubuna) diğer grupta ise geleneksel öğretim yöntemi (Kontrol grubuna) gerçekleştirilmiştir. Belirtilen okulda 7. sınıf olan iki şubeden rastgele bir deney grubu ile bir kontrol grubu seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini, 20 kişi deney grubu ve 18 kişi kontrol grubu olmak üzere toplam 38 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulama sonunda araştırmacı tarafından geliştirilen 20 soruluk oran ve orantı başarı testi uygulanmıştır. Bu başarı testi uygulamadan önce öntest, öntest bitiminden sonra sontest ve sontesten yaklaşık bir ay sonra kalıcılık testi olarak gruplara uygulanmıştır. Nitel verileri elde etmek için öğrencilere uygulama bitiminde öğrenci görüş formu verilmiştir. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizi t-testi ile yapılmıştır. Nicel verilere göre 4Mat öğretim modeli kullanılan deney grubunun geleneksel öğretim yapılan kontrol grubuna göre akademik olarak daha başarılı ve bilgilerin daha kalıcı olduğu bulunmuştur. Nitel verilerin analizine göre de Oran ve Orantı konusunun 4Mat öğretim modeliyle işlenmesi sonucunda öğrencilerin de 4Mat öğretim modeliyle ilgili genellikle olumlu görüş belirttikleri görülmüştür. Deney grubunun 4Mat öğretim modeli hakkında olumlu tutum geliştirdikleri görülmüştür. The aim of this research is to study the effect of -using 4Mat method in teaching ratio and proportion subject to seventh grade students according to the traditional course book based teaching method- on students' academic success and durability of their learning. Random pretest posttest control group design was used in this research. The research was implemented during the first term of 2015-2016 in a public school of National Education Ministry in Bozova/Şanlıurfa. 4Mat teaching method was used on experimental group while traditional method was used on control group. A random class was chosen as experimental group and another as control group. Sample of this research consists of thirthy eight students, twenty as experimental group and eighteen students as control group. At the end of the study, an achievement test consisting 20 questions about ratio and proportion which was improved by the researcher was implemented. Its validity and reliability were examined, and experts' feedback was also taken into consideration before the achievement test. A pre-test before it, a post-test afterwards and after nearly a month durability test was implemented. A feedback form was given to students in order to obtain qualitative data. Quantitative data ,on the other hand, was analyzed using t-test. According to quantitative data; experimental group, on which 4Mat method was applied, was more successful than group on which traditional method was applied and information given was more durable comparing to control group. According to analysis of qualitative data; students' feedback about learning ratio and proportion with 4Mat method was mostly positive. It was seen that the experimental group developed a positive attitude about 4Mat teaching model.
Collections