Türkiye`de Türkçe öğrenen Arap öğrencilerle Mısır`da Türkçe öğrenen öğrencilerin yazma becerisi gelişiminin karşılaştırılması ve çözüm önerileri (Mısır Yunus Emre Enstitüsü ve Gazi TÖMER örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Mısır'da Türkçe öğrenen öğrenciler ile Türkiye'de öğrenen öğrencilerin yazma becerisinde özellikle Duyulan geçmiş zaman kullanılmasının karşılaştırılması ve sorunların çözüm önerileri amaçlanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, Yunus Emre Enstitüsü Mısır şubesi ve Gazi Üniversitesi TÖMER 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında A1-A2 düzeyde Türkçe öğrenen Arap öğrencilerin yazma becerisinde (duyulan geçmiş zaman) karşılaştıkları sorunları belirlemek ve bunlara yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Yukardaki adı geçen eğitim merkezlerinde Türkçe öğrenen Arap öğrencilere ile anket formu dağıtılmış ve verileri toplanmıştır. Çalışmada öğrencilere sunulan sorular dört ana başlık etrafında toplanmış olup, bu başlıklar, Arapça ve Türkçe'nin alfabe farklığı, dört temel dil becerilerini öğrenirken karşılaştıkları sorunlar, duyulan geçmiş zaman kullanılması, Türkçedeki bazı sesleri telaffuz ederken karşılaşılan sorunlar, Arapça ve Türkçe arasında ortak kelimeler, dil becerileri, öğretim elemanları ve materyal eksikliğidir. Bu başlıklarda toplam 49 soru yer almıştır. Araştırmanın sonucunda Arap öğrencilerin, duyulan geçmiş zaman, ses bilgisi, konuşma becerisi, telaffuz, alfabe gibi hususlarda sorun yaşadığı belirlenmiştir. In this study, it is aimed to compare the students who learn Turkish in Egypt, especially in the past tense and the solution of the problems. The aim of this research is to determine the problems of the Arabic students at the level of A1-A2 at the Yunus Emre Institute in Egypt and at the Gazi University TÖMER 2016-2017 Academic Year to determine the problems they have encountered and present Solution for them. In the above-mentioned Turkish education centers, data were collected using a questionnaire form with Arab students learning Turkish. The questions presented to the students were gathered around four main themes: Arabic and Turkic alphabet varieties, the problems of the four basic language skills encountered in learning, the use of past tense, the problems encountered when pronouncing some Turkish voices, common Words between Arabic and English,, Lack of instructors and materials. These titles have a total of 49 questions. As a result of the research, it was determined that Arab students had problems such as past tense, voice knowledge, speech skill, pronunciation, alphabet.
Collections