5-6 yaş grubu çocuklara paylaşma, iş birliği ve sorumluluk değerlerinin kazandırılmasında etkileşimli kitap okuma tekniğinin etkililiğinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu deneysel çalışmanın amacı konu başlıkları ile ilgili hikâye kitapları kullanılarak etkileşimli okuma tekniğinin okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş çocuklarının paylaşmak, iş birliği ve sorumluluk değer davranışları üzerindeki etkililiğinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma gurubu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında resmi ilköğretim okulları bünyesindeki anasınıfları içerisinden rastlantısal olarak seçilerek oluşturulmuştur. Araştırmaya, Nevşehir ili, Kozaklı ilçesinde bulunan beş-altı yaş çocukları arasından 20 deney ve 20 kontrol grubunda olmak üzere toplam 40 çocuk katılmıştır. Deney grubuna, 6 hafta boyunca, toplam 6 adet resimli hikâye kitabı, etkileşimli kitap okuma tekniği kullanılarak okunmuştur. Böylelikle `paylaşmak, iş birliği ve sorumluluk` değerleri çocuklara kazandırılmaya çalışılmıştır. Bununla birlikte kontrol grubundaki çocuklara öğretmenleri tarafından okul öncesi eğitim programı uygulanmıştır. Çalışmaya verilerin daha sağlıklı elde edilebilmesi ve karşılaştırma imkanı verebilmesi için bu çocukların ebeveynleri ve öğretmenleri de dahil edilmiştir. Ebeveyn ve öğretmenlere de çocukların davranış değişikliklerini değerlendirmek üzere ilgili ölçekler Etkileşimli kitap okuma uygulamalarının öncesinde ve sonrasında uygulanmıştır. Bu yolla uygulamanın etkilerinin daha iyi değerlendirilebilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada `Okul Öncesi Değerler Ölçeği Aile ve Öğretmen, Çocuk Formu` ölçeği kullanılmıştır. Ön-test son-test uygulamaları yapılmış ve elde edilen veriler Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre aile ve öğretmen değerlendirmelerinde genellikle istatistiksel olarak anlamlı farklar bulunmasa da, Okul Öncesi Değerler Ölçeği Çocuk Formu'na ilişkin bulgulara göre `paylaşmak, iş birliği ve sorumluluk` değerlerinin skorları incelendiğinde, bu üç değer için de öntest-sontest skorları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar bulunmuştur. The aim of this empirical study is to analyze the effectiveness of dialogic reading technique on the 5 to 6 years old preschool children's sharing, cooperation and responsibility value behaviors by using subject related story books. The study group was established via random selection method from the kindergarten classrooms within the public primary schools in the 2015-2016 academic years. Total of 40 children, 20 children as an experimental group and 20 children as a control group, in the age of 5 to 6 years old participated in the research from Kozakli, Nevsehir. Six picture books were read to the children in the experimental group by using the dialogical reading technique during 6 weeks in order to teach the values called sharing, cooperation and responsibility. On the other hand, the children in the control group continued their regular everyday preschool program. The parents and teachers of the children were included in the study in order to obtain more reliable data and the comparison opportunity. Related scales were applied to the teachers and parents before and after the dialogic book reading implementations in order for them to evaluate the changes in their children's behaviors. In this way, the better evaluation of the effects of this practice was aimed. In the study, `The preschool values scale and the parent and teacher-student form` scale was used. Pre-test and post test applications were carried out and the obtained data was evaluated by using the program of statistical package for the social sciences (SPSS). According to the results of the study, even though generally there were no statistically meaningful differences found based on the parents' and teachers' evaluations, there were statistically meaningful differences found related to all three `sharing, cooperation and responsibility` value behaviors based on the findings according to preschool values scale student form findings between the pre-test and post-test scores.
Collections