Sosyal bilgiler dersinde 5E modelinin kullanımın öğrencilerin akademik başarısına etkisi ve öğrencilerin uygulamaya yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 7. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde 5E modeli kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi ve öğrencilerin uygulamaya yönelik görüşleri incelenmiştir. 5E modeli Bilim, Teknoloji ve Toplum öğrenme alanında yer alan Zaman İçinde Bilim ünitesindeki bilim ve teknoloji konularına uygulanmıştır. 5E modelinin öğrenciyi aktif hale getirerek derse katması ve farklı aşamalarla konuyu zenginleştirmesi, konuların öğrenilmesini kolaylaştırmaktadır. Araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında deneysel desenlerden yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel kısmında ise görüşme türlerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu öğrencilere uygulanmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Van iline bağlı Çaldıran ilçesinde yer alan bir ortaokulda okuyan 57(29 deney grubu, 28 kontrol grubu) 7. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu ortaokulunda okuyan 7/b sınıfı deney grubu, 7/a grubu ise kontrol grubu seçkisiz olarak belirlenmiştir. Gruplara ön test ve son test yapılmıştır. Nicel bölümde elde edilen verilere SPSS 22. paket programında t-testi kullanılarak analiz edilmiş, nitel bölümde elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel bulgularına göre 5E modeli etkinlikleriyle ders işlenen deney grubu öğrencilerin ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur. Bu sonuca 5E modelinin akademik başarıyı arttırmada başarılı olduğu söylenebilir. Diğer taraftan nitel bulgulara göre öğrencilerin 5E modeliyle yapılan etkinliklerin eğlenceli olduğunu ve konularının öğrenilmesini kolaylaştırdığını söylemişlerdir. Bu bakımdan söylenebilir ki 5E modeli hakkında öğrenciler olumlu ifadeler kullanmışlarıdır. Sonuç olarak nitel verilerin nicel verileri destekler nitelikte olduğu söylenebilir. The current study explores the effect of 5 E's model in 7th grade social studies course on students' academic achievement and their views about the course. The 5's model was applied to teach to unite of `Science in Time` is taken under the theme of Science, Technology and Society. Since the 5 E's model gets the students active and engage them to the lesson and enrich the topics at different levels, it facilitates the learning of the topics. The mixed method was used in the current study. Quasi-experimental design was used in the quantitative section of the research and the semi-structed interview was used in the qualitative section. The study group consisted of 57 students. 29 of them were in experimental group and 28 of them were control group. Participants study at a middle school in Çaldıran in city of Van. The experiment group (7B) and the control group (7A) determined as random sample model. Quantitative data analyzed by statistical packet program and qualitative data analyzed by content analysis. The quantitative findings show that in terms of academic achievement there was a significant difference between pre-teste and posttest of the experiment group. According to the this finding it can conclude that the 5 E's model increase the academic achievement. According to the qualitative findings participants find the activities which applied within the 5 E's model to were enjoyable and facilitates the learning of topics. We can argue that students have positive views on 5 E's model. As a result, qualitative findings assist the quantitative findings
Collections