The impact of overt strategy instruction in EFL classrooms on reading and listening achievement: An experimental study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dil öğrenme stratejileri, öğrenen özerkliğini ve motivasyonunu olumlu etkilemesi nedeniyle yabancı dil öğreniminde kilit bir rol oynayabilir. Öğrenme stratejilerinin öğrenci merkezli yapısını göz önünde bulundurarak, bu çalışma açık dinleme/okuma stratejisi öğretiminin, öğrencilerin dinleme/okuma başarısına, öğrencilerin bilişsel, bilişüstü, sosyal-duyuşsal strateji kullanımına ve dinleme/okuma öncesinde, sırasında ve sonrasında kullanılan stratejiler üzerine etkisini anlamaya çalışmaktadır. Çalışmada açıklayıcı karma araştırma desen kullanılmıştır. Araştırma araçları olarak Okuma/Dinleme Başarı Testleri ve Yabancı Dil Olarak İngilizcede Dinleme ve Okuma Stratejileri Ölçeği kullanılmıştır. Bunlara ek olarak, yarı yapılandırılmış görüşmeler nitel veri toplamak için kullanılmıştır. Uygulama bir ay boyunca devam eden okuma/ dinleme stratejisi eğitimini kapsamaktadır. Bulgular açık dinleme/okuma stratejisi öğretiminin öğrencilerin dinleme/okuma başarısını arttırdığını ortaya çıkarmıştır. Bilişsel, bilişüstü, sosyal-duyuşsal stratejiler içinde, sadece bilişsel strateji kullanımının arttığı görülmüştür. Buna ek olarak, öğrencilerin okuma/dinleme öncesinde, sırasında ve sonrasında kullandıkları stratejiler de manidar oranda artmıştır. Benzer bir şekilde, yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğrencilerin öğrendikleri stratejileri yeni öğrenme durumlarına aktarma ve gelecekteki öğrenme durumlarında kullanmaya devam etme konusunda istekli olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bulgular, açık dinleme/okuma stratejisi öğretiminin öğrencilerin dinleme/okuma başarısını arttırdığını ortaya çıkarmıştır. Bilişsel, bilişüstü, sosyal-duyuşsal stratejilerden, sadece bilişsel strateji kullanımının arttığı görülmüştür. Buna ek olarak, öğrencilerin okuma/dinleme öncesi, sırasında ve sonrasında kullandıkları stratejiler de manidar oranda artmıştır. Benzer bir şekilde,yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğrencilerin öğrendikleri stratejileri yeni öğrenme durumlarına aktarma ve gelecekteki öğrenme durumlarında kullanmaya devam etme konusunda istekli olduğunu ortaya çıkarmıştır. Language learning strategies may have a key role in foreign language learning because they may foster learner autonomy and motivation. Keeping the learner-centred nature of language learning strategies in mind, this study sets out to understand the impact of overt listening/reading strategy instruction on learners' listening/reading achievement, learners' use of cognitive, metacognitive, socioaffective strategies and the strategies they use at pre, while and post-listening/reading stages. The study has an explanatory mixed-method research design. Research instruments were Reading/Listening Achievement Tests and English as a Foreign Language Listening and Reading Strategies Scale. In addition, semi-structured interviews were used to collect qualitative data. The treatment involved overt listening/reading strategy instruction that lasted for one month. The findings revealed that overt listening/reading strategy instruction fostered learners' reading/listening achievement. Among the metacognitive, cognitive and socioaffective categories of strategies, it was seen that learners' use of cognitive strategies was significantly increased. In addition, learner's use of listening/reading strategies at pre, while and post-listening/reading stages significantly increased. Similarly, semi-structured interviews revealed that learners were willing to transfer the strategies they learned to new learning situations and keep using these strategies in future learning situations.
Collections