Doğrusal denklem sistemleri ve eşitsizlikler konularını 5e öğrenme döngüsü modeliyle işlemenin 8.sınıf öğrencilerinin matematik başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 5E öğrenme döngüsü kullanımının öğrencilerin doğrusal denklem sistemleri ve eşitsizlikler konularındaki kalıcılığın ve anlamlı öğrenmenin üzerindeki etkisini incelemek amaçlanmıştır. Bu araştırmanın evreni 2015-2016 eğitim-öğretim yılında, Şanlıurfa ili Siverek ilçesindeki bir devlet okuludur. Çalışmaya katılacak öğrenciler 8.sınıf şubeleri içerisinden bir sınıf deney grubu bir sınıf da kontrol grubu olarak belirlenmiş ve öntest puan ortalamalarının denkliğine göre rastgele seçilmiştir Deney grubunda 29 öğrenci, kontrol grubunda 28 öğrenci bulunmaktadır. Araştımada deneysel desenlerden öntest-sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırma, dört hafta süresince deney grubuna 5E öğrenme döngüsü modelinin etkinlikleriyle, kontrol grubuna ise geleneksel yönteme göre mevcut programdaki etkinliklerle öğretim yapılmıştır. Araştırmada karma yöntem kullanılmış nitel ve nicel veri toplama yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Matematik Başarı Testi(MBT) nicel veriler ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları da nitel veriler elde etmek için kullanılmıştır. 20 soruluk çoktan seçmeli MBT, öntest, sontest ve kalıcılık testi olarak kullanılmıştır. Verilerin analizi için Microsoft Office Excel ve SPSS programı kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda deney ve kontrol grubunun sontest puan ortalamaları arasında ortalama olarak deney grubu lehine bir artış görülse de istatistiksel açıdan bir anlamlılık bulunamamıştır. Kalıcılık testinden elde edilen verilerin analizleri incelendiğinde deney ve kontrol grubu arasında istatistiki açıdan anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Deney grubu öğrencileri ile yapılan görüşmelerin verileri analiz edildiğinde ise 5E öğrenme döngüsü modelinin etkinlikleriyle yapılan öğretimin konunun daha kalıcı öğrenilmesini sağladığı ortaya çıkmıştır. 5E öğrenme döngüsü modelinin önceki öğrenilenleri ortaya çıkardığı, var olan bilgilerle yeni bilgileri sentezleyici olduğu görüşlerini destekleyen sonuçlar elde edilmiştir. 5E öğrenme döngüsü modeliyle yapılan öğretimin öğrencilerin anlamlı öğrenmesine ve kalıcılığa olumlu etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır. In this study, it was aimed to investigate the effects of 5E learning cycle usage on students' linear equations systems and inequalities and their effect on meaningful learning. The universe of this research is a state school in the province of Siverek in Şanlıurfa province in the academic year of 2015-2016. The students to participate in the study were selected from the 8th grade branches as a class experimental group and a class as the control group and randomly selected according to the average of the pretest point averages. There are 29 students in the experimental group and 28 students in the control group. In the study, pre-test-post test matched control group pattern was used from experimental designs. The study was taught with the activities of the 5E learning cycle model for the experimental group for four weeks and the activities in the current program according to the traditional method for the control group. Qualitative and quantitative data collection methods using mixed method were used in the research. Mathematics Achievement Test (MBT) was used as a quantitative data collection tool and semi-structured interview questions were used to obtain qualitative data. The 20-item multiple choice MBT was used as pretest, posttest and retention test. For the analysis of the data, Microsoft Office Excel and SPSS program were used. As a result of the analyzes performed, there was an increase in favor of the experimental group on average between the posttest point averages of the experimental and control groups, but no statistical significance was found. When the analyzes of the data obtained from the retention test were examined, it was seen that there was a statistically significant difference between experiment and control group. When the data of the interviews with the experiment group were analyzed, it was found that the training of the 5E learning cycle model enabled the learning to be taught more permanently. Results have been obtained that support the view that the 5E learning cycle model emerges from previous learners and that new knowledge is synthesized by existing knowledge. The 5E learning cycle model has resulted in a meaningful learning of learners and a positive effect on retention.
Collections