Romanya`da coğrafya eğitiminin temel özellikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Romanya'daki coğrafya eğitiminin temel özellikleri incelenmiştir. Bukapsamda, gelişen ve hızla değişen koşullar altında Romanya'daki coğrafya eğitiminindünyadaki gelişmelerden nasıl etkilendiği, Romanya'daki coğrafya öğretmenlerinin, hangişartlarda hangi öğretim yöntem ve tekniklerini tercih ettikleri araştırılmıştır. Buna ekolarak Romanya'daki coğrafya öğretiminde kullanılan öğretim materyalleri ve ders araçgereçleriile coğrafya öğretiminde karşılaşılan temel sorunların neler olduğu saha çalışmasıile incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yaklaşımıkullanılmış ve buna ek olarak öğretmenlere anket uygulanmıştır. Araştırmada ayrıcaRomanya milli eğitim sistemi içerisinde uygulanan öğretim programları ve ders içerikleri,tarihsel süreçleri açısından doküman incelemesine bağlı olarak araştırılmıştır. AyrıcaRomanya'da Köstence ilinde görev yapmakta olan öğretmenlere anket uygulamasıyapılarak bu süreçte öğretmenlerin yaşadıkları sıkıntılar ve problemler araştırılmıştır.Katılımcılar amaçlı örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Verilerin toplanmasında, sınıf içigözlemler, öğretmenlerle yapılan görüşmeler ve doküman incelemesi kullanılmıştır. Eldeedilen bulgulara göre Romanyadaki coğrafya eğitimin genel durumunda, öğretimprogramları ile ders kitapları uyumlu görünürken, ders kitaplarının yeni yaklaşımlarıiçermemesi, yıllarca içe kapanık bir ülke olarak serbestçe ders kitabı yazma kültürününyavaş gelişmesine neden olmuştur. Diğer yandan coğrafya derslerinin, diğer kültürdersleriyle ortak sınıflarda işlendiği, coğrafya dersleri işlenirken çok nadir teknolojikullanımına başvurulduğu belirlenmiştir. Bunun dışında öğretmen eğitimlerinin yeterlidüzeyde olmadığı, arazi çalışmalarına maddi yetersizlikler nedeniyle ortaokul ve lisecoğrafya derslerinde yeterince yer verilemediği anlaşılmaktadır. In this study, the basic features of geography education in Romania were examined. In thiscontext, how geography education in Romania is influenced by the developments in theworld, and the geography teachers in Romania, under which conditions they have chosenwhich teaching methods and techniques were researched. In addition, the teachingmaterials used in geography teaching in Romania and the course materials used in theteaching of geography are examined. In the study, the case study approach was used as aqualitative research design and in addition, a questionnaire was applied to the teachers. Inthe research, the curriculums and course contents applied in the Romanian nationaleducation system have been investigated in terms of historical process, depending on thedocument examination. In addition, a questionnaire was applied to the teachers who wereworking in the province of Constance in Romania, and the problems experienced byteachers during this period were investigated. Participants were selected by the purposefulsampling method. In the collection of data, classroom observations, interviews withteachers and document reviews were used. According to the findings, in the general case ofgeography education in Romany, while curricula and textbooks seem harmonious, the factthat textbooks do not incorporate new approaches led to the slow development of thetextbook writing freely as a closed country for many years. On the other hand, it has beendetermined that geography lessons are processed in common classes with other culturelessons and very rare technologies are used when geography lessons are being processed.Apart from this, it is understood that the teacher training is not sufficient and there is notenough room in secondary school and high school geography courses due to financialdifficulties in field studies.
Collections