A comparison of university prep-school efl students` perceptions of their instructors` nonverbal immediacy with their instructors` perceptions of their own nonverbal immediacy
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın ana amaçları İngilizcenin yabancı dil olarak öğretiminde sözsüz yakınlık davranış becerilerinin önemini belirtmek, öz değerlendirmenin yeterli olmadığına ve bu nedenle okutmanlar ve öğrenciler arasındaki belirgin farklılıkların gösterilmesinin önemine dikkat çekmek, okutmanların sözsüz yakınlık becerilerinin farkındalığını vurgulamak ve sözsüz yakınlık konusunun üniversitelerdeki İngiliz dili eğitimi bölümlerinde metod derslerinin müfredatlarında yer verilmesini önermektir. Bu amaçlar doğrultusunda hem okutman hem de öğrenci perspektifinden okutmanların sözsüz yakınlık davranışlarının hali hazırda bulunan seviyeleri, güçlü ve zayıf yönleri araştırılmaya çalışılmıştır. Ayrıca, okutmanlar ile öğrenciler arasında okutmanların sözsüz yakınlık davranışlarının algılanmasında önemli farklılıklar olup olmadığı, okutmanların sözsüz yakınlık becerilerinin İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesinde öğrenci motivasyonu üzerinde etkisi olup olmadığı bulunmaya çalışılmıştır. Ek olarak, okutmanların sözsüz yakınlık becerilerinden güçlü ve zayıf yönlerinin farkındalığını artırmaya ve okutmanların cinsiyetlerinin bu sözsüz yakınlık davranışlarını sergilerken önemli bir etkisi olup olmadığı bulunmaya gayret edilmiştir. Bu nedenle, okutmanlara sözsüz yakınlık ölçeği öz bildirimi uygulanmıştır ve öğrenciler için sözsüz yakınlık ölçeği gözlem bildirim ölçeği düzenlenerekuygulanmış ve motivasyon analizi içinöğrencilere uygulanan anketlere son bir bölüm eklenmiştir. Bu iki anket, üniversitelerin hazırlık okullarında bulunan 455 öğrenci ve 28 okutmana araştırmacı gözetiminde eş zamanlı olarak yaklaşık 1 hafta süren bir zaman diliminde uygulanmıştır. Bu katılımcılar uygun örnekleme ile seçilmişlerdir. Çalışma doğası gereği bir nicel çalışma olduğu için tüm veriler sosyal bilimler istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Motivasyon analizi için öğrencilere uygulanan anketin sonuna bir anket sonrası bölüm eklenmiştir. Çalışmanın sonuçları okutmanların ve öğrencilerin, okutmanlarınsözsüz yakınlık davranışlarını algılamaları arasında belirgin farklılıklar olduğunu ortaya çıkarmaktadır. Sonuçlar aynı zamanda hem okutman hem öğrenci bakış açısından okutmanların sözsüz yakınlık davranışlarından hangi yönlerin güçlü hangi yönlerin zayıf olduğunu ve okutmanların cinsiyetinin sözsüz yakınlık davranışlarını sergilerken önemsiz etkisini göstermektedir. Dahası, bu çalışma okutmanların sözsüz yakınlık becerilerinin İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesinde öğrenci motivasyonunun üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu ortaya çıkarmaktadır. Bu nedenle, bu çalışmasözsüz yakınlık becerilerinin farkındalığının artırılması fikrini, bu becerilerin uygulamalarının öğretilmesi ve geliştirilmesini, sözsüz olarak daha yakın olabilmek için bazı ipuçları ve yöntemlerin verilmesini ve bu becerilerin İngiliz dili eğitimi bölümlerindeki metod derslerinde yer verilmesini daha çok desteklemektedir. The main aims of this study were firstly to highlight the importance of nonverbal immediacy behaviours in English Language Teaching (ELT), to point out that self-assessment is not enough that is why it is important to show significant differences between both students and instructors. Secondly, it aimed to emphasize instructors' awareness of their nonverbal immediacy and suggest that the issue of nonverbal immediacy should be included in the syllabuses of the methodology courses at ELT teachers training programs of universities. In line with these aims, it was attempted to investigate the existing levels of instructors' nonverbal immediacy behaviours from both students and instructors' perspectives, the strong and weak aspects of instructors' nonverbal immediacy behaviours from both students and instructors' perspectives. Additionally, it was attempted to find out whether there are significant differences between students and instructors' perceptions in terms of instructors' nonverbal immediacy behaviours and whether instructor gender has a significant effect in performing these nonverbal immediacy behaviours during EFL class. Therefore, nonverbal immediacy scale self-report for instructors and nonverbal immediacy scale observation report for students were adopted and conducted, and for motivation analysis a post section was added to the scales of students. These two scales were conducted for 455 students and 28 instructors at prep schools of two different universities simultaneously in the eye of researcher on the final weekdays of school. These participants were selected with convenience sampling. The datawere analysed using only SPSS, as the study was a quantitative study in its nature. The results of the study uncover the significant differences between students and instructors' perceptions of instructors' nonverbal immediacy behaviours. The results also show the strong and weak aspects of instructors' nonverbal immediacy behaviours from both parties' angles, the insignificant effect of instructor gender on nonverbal immediacy behaviours of instructors. What is more, this study reveals that instructors' nonverbal immediacy skills have a positive effect on students' motivation to English as a foreign language. Therefore it reinforces the idea of increasing awareness of instructors' nonverbal immediacy skills, teaching and improving nonverbal immediacy skills practices, giving some tips and methods to instructors in order to be nonverbally immediate and placing these skills at the method classes of English language teaching departments.
Collections