Eğitim yöneticilerinin ve uzmanlarının görüşlerine göre Türkiye`deki eğitim politikalarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Türkiye'de eğitim politikalarının geliştirilmesi sürecini değerlendirmektir. Araştırma sonuçlarına göre; Türkiye'de eğitim politikalarının belirlenmesinde ve kamuoyu gündemine gelmesinde siyaset ve sivil toplum kuruluşları etkili unsur olarak öne çıkmaktadır. Belirlenen ve kamuoyu gündemine gelen eğitim politikalarının uygulanmasına yönelik kararlar almak için çeşitli kişi, kurum ve kuruluşlardan görüşler alınmaktadır. Bunlar sivil toplum kuruluşları, üniversiteler, bakanlığın ilgili diğer birimleri, okul müdürü, öğretmen, öğrenci ve veliler, eğitim sendikaları, özel sektör temsilcileri, uzmanlar, siyasi erk ve düşünce kuruluşlarıdır. Eğitim politikalarının uygulamaya geçebilmesi için en fazla sorumluluğu Milli Eğitim Bakanlığı ve siyaset almaktadır. Eğitim politikasının uygulamaya konulabilmesi için pilot uygulamaların yapılması, fiziki koşulların yerine getirilmesi, hizmet içi eğitim çalışmaları, politikayı tanıtım çalışmaları, gerekli bütçenin ayrılması, öğretmen ihtiyacının giderilmesi, ilgili birimlerin görüşlerinin alınması, mevzuat çalışmalarının yapılması ve yazılı talimatların uygulayıcılara gönderilmesi gibi koşullar yerine getirilmektedir. Uygulamaya konulan eğitim politikaları merkez teşkilatınca, izleme ve değerlendirme birimlerinin yaptıkları araştırmalarla, rehberlik ve denetim başkanlığı elemanlarınca, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı ve Strateji Geliştirme Başkanlığı uzmanlarının raporlarıyla izlenmektedir. Türkiye'de uygulamaya konulan eğitim politikalarının izlenmesinde ortaya çıkan olumsuzluklara müdahale edilmektedir. Türkiye'de uygulanan eğitim politikaları Milli Eğitim Bakanlığının ilgili birimlerince araştırma ve raporlarla, okul yöneticileri, öğretmenler ve velilerce, Milli Eğitim Bakanı ve üyesi olduğu hükümetçe, sivil toplum kuruluşlarınca hazırlanan raporlarla, üniversiteler ve akademisyenlerce yapılan araştırmalarla, medya tarafından, siyasi partilerce, il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri tarafından, meslek ve düşünce kuruluşlarınca değerlendirilmektedir. Ancak katılımcılar değerlendirme sonuçlarına göre politikalarda değişiklik yapılıp yapılmadığı konusunda kararsızdırlar. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları Milli Eğitim Bakanlığının farklı kademelerinde görev yapman 4'ü uzman ve 34'ü yönetici olmak üzere toplam 38 kişidir. Katılımcıların görüşlerini almak üzere sekiz temel sorudan oluşan görüşme formu hazırlanmıştır. Veriler yüzyüze yapılan görüşmelerde yarı yapılandırılmış sorularla toplanmıştır. Bir katılımcı ise soruları yazılı olarak cevaplandırmıştır. Katılımcıların görüşleri araştırmacı tarafından kayıt altına alınmıştır. Elde edilen görüşler içerik analizi ile çözümlenmiş, ana ve alt temalara ayrılarak yorumlanmıştır. The aim of this study is to evaluate the development process of education policies in Turkey. According to the results of the research; in determining the educational politics in Turkey and coming to the attention of the public, civil society organizations and policy are efficient. Opinions are taken from various people, institutions and organizations in order to make decisions the implementation of education policies that are determined and come to the public agenda. These are civil society organizations, universities, other relevant departments of the Ministry of Education, school headmasters, teachers, students and parents, education unions, private sector representatives, experts, political power and think tanks. The Ministry of National Education and politics take the most responsibility for the implementation of educational policies. In order to put education policy into practice, conditions such as pilot applications, fulfillment of physical conditions, in-service training activities, promotion of politics, allocation of necessary budget, elimination of teacher needs, taking the views of related units, making legislative studies and sending written instructions to the applicants are fulfilled. The education policies that are put into practice are monitored by the central organization, by the researches carried out by the monitoring and evaluation units, by the guidance and supervisory staff, by the reports of The Presidency of the negativites that arise in the process of monitoring the education policies are tacled Education and Training Board and The Presidency of Strategy Development experts. Implemented educational policies are evaluated through the researches and reports of relevant departments of the Ministry of National Education, school administrators, teachers and parents, Minister of National Education and Government, reports prepared by non-governmental organizations, researches conducted by universities and academicians, media, political parties, provincial and district national education directorates, professional think-tanks. However, according to the results of the evaluation, participants are hesitate whether the policy has been changed or not. Qualitative research method has been used in the study. Participants of the survey are 38 persons, 4 of whom are experts and 34 of whom are administrators at different levels of the Ministry of National Education. An interview form consisting of eight basic questions has been prepared to receive the views of the participants. Datum have been collected through semi-structured questions at face to face interviews. But only one participant answered the questions in writing. The views of participants have been recorded by the researcher. The obtained opinions have been analyzed via content analysis and they have been interpreted by being seperated into main theme and subthemes.
Collections