Jigsaw II tekniğinin 9.sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklık ünitesini anlamalarına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, işbirliğine dayalı öğrenme yöntemlerinden Jigsaw II tekniğinin 9.sınıf öğrencilerinin Isı ve Sıcaklık ünitesini anlamalarına ve tutumlarına etkisini incelemektir. Bu çalışma, kontrol gruplu ön test-son test modeline uygun deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini Ankara'da iki özel temel lisede öğrenim gören 36 öğrenci oluşturmuştur. Uygulama aşaması 9 hafta süren çalışmada deney ve kontrol grupları rasgele seçilmiştir. Isı ve Sıcaklık ünitesi deney grubunda Jigsaw II tekniği, kontrol gruplarında ise geleneksel öğretim yöntemlerine göre işlenmiştir. Araştırmada ölçme araçları olarak araştırmacı tarafından hazırlanmış ve güvenirliği 0,82 olarak hesaplanmış 32 sorudan oluşan başarı testi ile Isı ve Sıcaklık ünitesine uyarlanan, güvenirliği 0,94 olarak hesaplanmış tutum ölçeği kullanılmıştır. Başarı testi ve tutum ölçeği ön test-son test olarak kullanılmıştır. Test sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde bağımlı ve bağımsız örneklem t-testinden faydalanılmıştır. Araştırma verilerinin sonucunda, deney ve kontrol gruplarının başarı testi sonuçlarında deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuş; Isı ve Sıcaklık ünitesine olan tutumlarında ise gruplar arası anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Bu sonuçtan yola çıkılarak, 9. Sınıf fizik konularından Isı ve Sıcaklık ünitesinin öğretiminde Jigsaw tekniğinin geleneksel öğretim yöntemlerine göre daha etkili olduğu ve anlamlı öğrenmenin gerçekleşmesine katkı sağladığı; ancak tutuma karşı bir etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. The purpose of this research is to examine the effect of the Jigsaw II technique, which is the one of cooperative learning methods on the understanding and attitudes of the 9th grade students on the subject of heat and temperature. This study is an experimental study suitable for pre-test and post-test model with control group. The sample of the research was composed of 36 students studying in two special basic high schools in Ankara. Experiment and control groups were randomly selected in the study whose application phase lasted for 9 weeks. Heat and Temperature unit was taught to the experimental group by using The Jigsaw II technique, and to the control groups by using traditional teaching methods. In the study, the achievement test consisted of 32 questions, which was prepared by the researcher and whose reliability was calculated as 0.82, and the attitude scale adapted to the Heat and Temperature unit and whose reliability was calculated as 0.94 were used. Achievement test and attitude scale were used as pre-test and post-test. Dependent and independent sample t-test was used in the analysis of the data obtained in the test result. As a result of the research data, there was a significant difference in the achievement test results of the experimental and control groups in favor of the experimental group but no significant difference between the groups in the attitudes towards the Heat and Temperature units. On the basis of this result, it is concluded that the jigsaw technique is more effective than the traditional teaching methods in the teaching of the Heat and Temperature unit being one of the subjects of the 9th grade a physics and that, it contributes to achieve the meaningful learning but have not any effect on the attitude.
Collections