Müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik öz yeterlikleri ile müzik yeteneğine yönelik öz yeterliklerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türk Musikisi Devlet Konservatuvarları ile Eğitim Fakültelerinin müzik eğitimi bölümlerindeki müzik öğretmeni adaylarının öğretmenlik öz yeterlikleri ile müzik yeteneğine yönelik öz yeterlikleri arasındaki ilişki durumunu belirlemektir. 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Türkiye'nin farklı üniversitelerine bağlı eğitim fakültelerinin müzik bölümleri ile Türk Musikisi Devlet Konservatuvarında okuyan son sınıf öğrencileri araştırmanın evrenini oluştururken, Gaziantep Üniversitesi Türk Musikisi Devlet konservatuvarı, Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı, Sakarya Devlet Konservatuvarı, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim dalı, Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı ve İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nın son sınıfında okuyan toplam 282 öğretmen adayı araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Bu araştırmada Nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeli uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu, Gibson ve Dembo (1984) tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Diken (2004) tarafından yapılan öğretmen öz yeterlik ölçeği ile Özmenteş ve Özmenteş (2008) tarafından geliştirilen müzik yeteneğine yönelik öz yeterlik ölçeği kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler spss 22.0 programıyla çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulardan hareketle, müzik öğretmeni adaylarının müzik yeteneğine yönelik öz yeterlik algılarının cinsiyete göre farklılaştığı ve erkek öğretmen adaylarının lehine anlamlı bir fark oluştuğu, adayların öğretmen öz yeterlik algılarının ekonomik düzey gelirine göre istatistiksel olarak anlamlı olduğu, eğitim fakültelerinin müzik öğretmenliği programlarından mezun olacak adayların müzik yeteneğine yönelik öz yeterlik algıları ile öğretmen mesleğine yönelik algıları arasında anlamlı bir fark olduğu ve bunun da öğretmenlik mesleğine yönelik pozitif yönde olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. The purpose of this study is to determine the relationship between the self-efficacy towards teaching and musical ability of music teacher candidates in the music education departments of the Turkish Music State Conservatory and Education Faculties. While the senior students of music departments of faculties of education and Turkish Music State Conservatories from several universities in Turkey consist the population of the research; a total of 282 pre-service teachers in the final year of education in Gaziantep University Turkish Music State Conservatory, Ege University State Turkish Music Conservatory, Sakarya State Conservatory, Gazi University Gazi Education Faculty Music Education Department, Necmettin Erbakan University Ahmet Keleşoğlu Education Faculty Department of Music Education and Inönü University Faculty of Education Music Education Department have formed the sample of the research. The general survey model, which is one of the quantitative research methods, has been applied in this research. A personal information form developed by researcher, the teachers' self-efficacy scale developed by Gibson and Dembo and adapted to Turkish by Diken (2004), the self-efficacy scale for the musical ability developed by Özmenteş and Özmenteş (2008) were used as data collecting tool. The data obtained from the scales were analyzed by SPSS 22.0 program. It can be said that the self-efficacy perceptions of music teacher candidates' musical competence differ according to gender, and that there is a meaningful difference in favor of male teacher candidates. The results showed that the teachers 'self-efficacy perceptions were statistically significant according to the level of economic income, there was a meaningful difference between the self-efficacy perceptions of the education faculty and music teachers' perceptions towards the teacher's profession, which is positive for the teaching profession.
Collections