Ters yüz sınıf (flipped classroom) modelinin 5. sınıf öğrencilerinin ingilizce akademik başarıları, öğrenme kaygıları ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın genel amacı, Ters yüz sınıf modelinin 5. sınıf öğrencilerinin İngilizce akademik başarılarına, öğrenme kaygılarına ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Ankara Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir ortaokulda öğrenim görmekte olan ve deney grubu ile kontrol grubu olmak üzere seçilen 5. sınıflarda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu; deney grubunda 30, kontrol grubunda 30 öğrenci olmak üzere toplam 60 öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubunda, Ters yüz sınıf uygulaması yapılmış; kontrol grubunda ise Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)'in öngördüğü program uygulanmıştır. Uygulamalar, 5. sınıf İngilizce dersinde `Movies` ve `Party Time` ünitelerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel ve nitel desenler birbirinin tamamlayıcısı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın verileri İngilizce akademik başarı testleri, kaygı ve tutum ölçekleri, yansıtıcı günlükler, gözlem formları ve görüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırmanın nicel boyutu öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desene uygun olarak yürütülmüştür. Nitel boyutta ise uygulama sonrasında deney grubundan gönüllü öğrencilerle görüşmeler yapılmıştır. Nicel veriler için araştırmacı tarafından TAP test analiz programı kulalnılarak geliştirilen 25 maddelik bir İngilizce Akademik Başarı Testi geliştirilmiştir. Buna ek olarak araştırmacı tarafından üçlü likert tipinde 31 maddeden oluşan ve `Açıklayıcı Faktör Analizi` ile `Doğrulayıcı Faktör Analizi` sonucunda geliştirilen `İngilizce Tutum Ölçeği` ile 22 maddeden oluşan `İngilizce Öğrenme Kaygısı Ölçeği` geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda, Ters yüz sınıf modelinin uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin ve MEB'in öngördüğü programın uygulandığı kontrol grubundaki öğrencilerin akademik başarı düzeylerinin, tutumlarının ve kaygı düzeylerinin olumlu yönde arttığı görülmüştür. Buna ek olarak deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere göre akademik başarılarının ve İngilizce dersine karşı tutumlarının daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Deney grubunun kaygı düzeyinin kontrol grubunun kaygı düzeyine göre daha düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenciler, nitel analizlerde ters yüz sınıf uygulamasının öğrenmelerini kolaylaştırarak eğlenceli hale getirdiğini, ders anlatımını evde videodan izledikleri için sınıfta yabancı dili uygulamalı olarak kullanmaları için vakit kazandıklarını, derse bilerek geldikleri için kendilerine olan güvenin arttığını ifade etmişlerdir. Araştırma sonucunda elde edilen nicel ve nitel verilerin tutarlı ve birbirini desteklediği sonucu ortaya çıkmıştır. Araştırma bulgularının ters yüz sınıf bağlamında olumlu olduğu görülmüştür ve her branş için öğretmenlere teknoloji kullanımı ile ilgili eğitimler aldırılması ve bu konudaki yetkinlikleri arttırılması önerilebilir. Böylece eğitim süreci geleneksel sınıf ortamından sıyrılıp üst düzey teknoloji ile tanışacak olan eğitimciler, yeni materyaller üretmekte hazır hale getirilebilir.Anahtar Kelimeler: Ters yüz sınıflar modeli, İngilizce dersi, akademik başarı, tutum, kaygı The general aim of this study is to determine the effect of the flipped classroom model on the English academic achievement, learning anxiety and attitudes of fifth grade students. The research was carried out with the experimental group and with the control group of 5th classes who studies at a school in National Ministry of Education in Ankara in 2016-2017 academic year. The research group of the study consists 30 students in the experimental group and 30 students in the control group that constitutes a total of 60 students. In the experiment group, flipped classroom model was applied; while in the control group the program prescribed by MEB was applied. The experimental applıcatıon was conducted in 5th grade English course of the Units `Movies` and `Party Time`. Quantitative and qualitative designs were used as complementary to each other in the study. The results of the study were obtained with English academic achievement tests, anxiety and attitude scales, reflective diaries, observation forms and interview form. The quantitative part of the study was carried out in accordance with the experimental design with pretest-posttest control group. In the qualitative part, volunteer students were interviewed in the experimental group after the application. English academic achievement test that consists 25 item was developed by the researcher through TAP test analysis program for quantitative data. In addition, the `English Attitude Scale`which has 31 item and `English Learning Anxiety Scale` with 22 item were developed by the researcher as a result of `Descriptive Factor Analysis` and `Confirmatory Factor Analysis` As a result of the research, it was proved that the academic achievement levels, attitudes and anxiety levels of the students in the experimental group in which the flipped classroom model applied and the students in the control group in which the program suggested by the Ministry of National Education were applied both increased positively. In addition, students in the experimental group were found to have higher academic achievement and attitudes towards English lessons than students in the control group. The level of anxiety of the experimental group was lower than that of the control group. Students have expressed the fact through the quantitative research that the practice of flipped classroom makes learning easier and more enjoyable and that they gain time to use foreign language practically in class and so their self confidence was increased because they listen to videotapes at home. As a result of the research, it is revealed that the quantitative and qualitative data obtained are consistent and complementary. Research findings have been found to be positive in the context of the flipped classroom, and it can be suggested that teachers in each branch should have teacher trainings on technology use and to increase their competencies in this area. Thus, the training process can become ready for the production of new materials by the trainees who will get away from the traditional classroom environment and compensate the high-level technology.Key Words: Flipped classroom model, English course, academic achievement, attitude, anxiety
Collections