1985`ten günümüze lise felsefe ders kitaplarında özgürlük kavramı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, 1985'ten günümüze kadar olan süreçteki felsefe ders kitaplarındaki özgürlük kavramını, çeşitli alt problemler çerçevesinde incelemektir. Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm konuya giriş niteliğindedir. Bu bölümde problem durumu, araştırmanın amacı, araştırmanın önemi, varsayımlar, sınırlılıklar ve tanımlar hakkında bilgi verilmektedir. İkinci bölümde felsefe ders kitapları ile ilgili yapılan çalışmalar incelenmiştir. Üçüncü bölüm yöntem üzerinedir. Bu bölümde araştırmanın modeli, çalışma evreni ve örneklemi, inceleme materyali ile son olarak verilerin analizi kısmı hakkında bilgi verilmektedir. Dördüncü bölümde kavramsal çerçeveye yer verilmiştir. Eğitim ve öğretim ile ilgili genel kavramlar açıklanmış; ders kitapları, felsefe eğitimi ve özgürlük konusunda değerlendirmeler yapılmıştır. Beşinci bölümde bulgular sistematik şekilde sunulmuştur. Bu kısımda her bir dönemdeki ders kitapları çeşitli sayısal yönleri ile karşılaştırılmış, hangi filozofların özgürlük kavramı ile ilgili görüşlerine ders kitaplarında yer verildiği incelenmiş ve son olarak da özgürlük kavramına ilişkin hangi kategorilerde felsefi konuların ele alındığı betimsel içerik analizi ile incelenmiştir. Son bölüm olan altıncı bölümde sonuç, tartışma ve öneriler kısmına yer verilmiştir. The main purpose of this study is to examine the concept of freedom in high school philosophy textbooks from 1985 to present within the framework of various sub-problems. The study consists of six chapters. The first chapter is an introduction to the topic. This section provides information about problem situation, purpose of research, importance of research, assumptions, limitations and definitions. In the second chapter, studies on high school philosophy textbooks were examined. The third chapter is on the method. This section provides information about the research model, working universe and sampling, research material and finally analyzing the data. The fourth chapter includes the conceptual framework. General concepts related to education and teaching are explained; evaluations were made on textbooks, philosophy education and freedom. In chapter five, findings are systematically presented. In this section, the textbooks in each period were compared with the various numerical aspects, it was determined that the which philosophers' views included in the textbooks on the concept of freedom and finally, it was examined with the descriptive content analysis in which categories philosophical issues are dealt with the concept of freedom. The conclusion, discussion and suggestions section is included in the sixth chapter which is last chapter.
Collections