Okul öncesi çocuklarına uygulanan yaratıcılık eğitim programının çocukların yaratıcılık ve işitsel muhakeme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, okul öncesi eğitime devam eden çocuklara uygulanan yaratıcılık eğitim programının çocukların yaratıcılıklarına ve işitsel muhakeme becerilerine etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında yaratıcılık eğitim programı hazırlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı aynı mahalledeki ilkokulların anasınıflarına devam eden, 20'si deney 20'si kontrol olmak üzere 40 çocuk oluşturmuştur. Araştırma ön test son test, kontrol gruplu deneysel desende gerçekleştirilmiştir. Kontrol ve deney grupları rastgele seçilmiştir. Deney grubuna araştırmacı tarafından hazırlanan yaratıcılık eğitim programı sekiz hafta boyunca haftada dört gün uygulanmıştır. Araştırmanın verileri `Çocuk Aile Bilgi Formu`, `Yaratıcılık Gözlem Formu` ve `Selçuk İşitsel Muhakeme ve İşlem Becerileri Testi` aracılığıyla toplanmıştır. `Yaratıcılık Gözlem Formu` ve `Selçuk İşitsel Muhakeme ve İşlem Becerileri Testi` ön test olarak deney ve kontrol grubuna uygulanmış ve sekiz haftalık eğitim programının sonunda ölçme araçları son test olarak deney ve kontrol grubuna tekrar uygulanmıştır. Son test uygulamasından dört hafta sonra verilen eğitimin kalıcı olup olmadığını ortaya koymak için deney grubundaki çocuklara kalıcılık testi yapılmıştır. Çocukların ve ailelerin demografik özelliklerine ilişkin dağılımlar frekans ve yüzde değerleri olarak verilmiştir. Yaratıcılık eğitim programına katılan çocukların uygulanan eğitimin etkisine bağlı olarak araştırma sonunda bu eğitime katılmayan çocuklara göre farklılığın olup olmadığı verilerin dağılımı normal olmadığından Mann- Whitney ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi yapılarak ortaya konmuştur. Elde edilen bulgular sonucunda Yaratıcılık Eğitim Programı'nın çocukların yaratıcılıklarını ve işitsel muhakeme becerilerinin gelişmesine olumlu etki ettiği ve bu etkinin kalıcı olduğu saptanmıştır. This study was carried out to analyze the effect of creativity education program on children's creativity and auditory reasoning skills applied to children attending pre-school education. Creativity education program was prepared within the scope of the research. The study group of the research consisted of 40 children, who were attending the kindergartens of primary schools of the Ministry of National Education in the same neighborhood in 2016-2017 academic year. The research was carried of in three steps: The pre-test, post-test, experimental design with control group. Control and experimental groups were randomly selected. The creativity education program, which was prepared by the researcher, was applied to the experimental group for four days a week for eight weeks. The data of the study were collected through `Child Family Information Form`, `Creativity Observation Form` and `Selçuk Auditory Reasoning and Process Skills Test`. `Creativity Observation Form` and the `Selçuk Auditory Reasoning and Process Skills Test` were applied to the experimental and control groups as pre-test and at the end of the eight-week training program, the measurement tools were re-applied to the experimental and control groups as a final test. Four weeks after the post-test, the children in the experimental group were tested in order to find out whether their learning is permanent. The distributions for the demographic characteristics of children and families are given as frequency and percentage values. Due to the effect of the education of children participating in creativity education program, it was revealed that Mann- Whitney and Wilcoxon Signed Ranks Test was performed because the distribution of the data was not normal according to the children who did not participate in this training at the end of the research. At the end of the research, Mann- Whitney and Wilcoxon Signed Ranks Test was performed to find out whether the chidren participating in creativity education program differ from the children who did not participate in this training since the distribution of the data was not normal. According to the results it is concluded that the Creativity Education Program had a positive effect on children's creativity and the development of auditory reasoning skills and this effect was permanent.
Collections