Amasya türkülerinin keman eğitiminde kullanılabilirliğine ilişkin bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, Amasya türkülerini evrensel öğretim yöntem ve teknikler doğrultusunda ele alarak keman eğitiminde kullanılabilir hale getirilmesidir. Araştırmanın evrenini TRT repertuarında bulunan Amasya türküleri, örneklem grubunu ise uzman görüşleri dahilinde seçilen 25 Amasya türküsü oluşturmaktadır. Örneklem grubunu oluşturan bu türküler makamları, seyir özellikleri, karar perdeleri, yeden sesleri, ses aralıkları, başlangıç ve bitiş sesleri, usulleri ve form yapıları bakımından incelenmiştir. Ayrıca ele alınan türküler üzerinde türkünün doğal yapısını bozmadan ritmik sadeleştirmeler yapılmış, müzikal ifade ve çalım rahatlığı sağlayacak yay hareketleri oluşturulmuş, çeşitli yay teknikleri kullanılmış ve parmak numaraları yazılmıştır. Bu çalışmalar sonucunda 25 Amasya türküsü 3 düzeyde kategorize edilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analiz modeli kullanılmış olup, veri toplamak ve Amasya türkülerine kaynak oluşturmak için literatür taraması yapılmıştır. Analizler sonucu ortaya çıkan bulgular tablo ve grafiklerle açıklanmış ve yorumlanmıştır. Türkülerin notaya alınması ve düzenlenmesi gibi işlemlerinde ise, Finale 2014 nota yazım programı kullanılmıştır. The general aim of this research is to present a study by addressing Amasya ballads within the scope of universal teaching methods and techniques to use them for violin training. In this study, the modes, the course properties, frets, octaves, tessituras, beginning and ending sounds, methods and form structures of Amasya ballads which were considered suitable to be used in violin training within the context of the universe of Amasya ballads were examined. In order to make Amasya ballads useable in violin training, rhythmic changes have been made on ballads, and string movements have been formed in accordance with musical expression and playing comfort, and various string techniques have been used based on the real interpretation of the ballad. Finger numbers were written in order to provide sound quality and playing comfort in violin training. As a result, 25 Amasya ballads were categorized at 3 different levels. In this study, a content analysis model, being one of the qualitative research models was used and a literature review was performed in order to collect data and to generate references for Amasya ballads. The results of the analyzes were explained and interpreted using tables and graphs. Finale 2014 notation program was used during the processes such as note writing and editing of the ballads.
Collections