Kavram karikatürleriyle desteklenmiş proje tabanlı öğrenme yönteminin maddenin tanecikli yapısı ve özellikleri konusunda, öğrencilerin başarılarına ve fen`e karşı tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıflarda Maddenin Tanecikli Yapısı ve Özellikleri konusunun kavranmasında kavram karikatürleriyle desteklenmiş proje tabanlı öğrenme yönteminin, öğrencilerin başarılarına ve fene karşı tutumlarına etkisini incelemektir. Bu amaçla öğrencilerin başarılarını ölçmek için Boğar (2010) tarafından hazırlanan 'Maddenin Tanecikli Yapısı ve Özellikleri Başarı Testi', fene karşı tutumlarını ölçmek için ise Nuhoğlu (2008) tarafından hazırlanan 'Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği' uygulanmıştır. Araştırma, 2016-2017 eğitim öğretim yılında, Şanlıurfa ili Eyyübiye ilçesinde bulunan bir devlet okulunda 40 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada, deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma modeli olarak denek kontrol gruplu öntest-sontest deseni uygulanmıştır. Öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen modeline göre Maddenin Tanecikli Yapısı ve Özellikleri Başarı Testi, Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (FTTÖ) uygulamanın başlangıcında ve bitiminde uygulanmıştır. Bu çalışma öncesinde rastgele seçim yöntemi ile kontrol ve deney grubu belirlenmiş ve 7/A kontrol, 7/B deney grubu olarak kabul edilmiştir. Kontrol grubuna dört hafta boyunca ağırlıklı olarak MEB Öğretim programına uygun olarak ders işlenmiştir (anlatım, soru-cevap, tartışma vb). Deney grubuna ise aynı öğretim programı, kavram karikatürleriyle desteklenmiş proje tabanlı öğrenme yöntemiyle işlenmiştir. Uygulama ön test çalışmaları, son test çalışmaları ve uygulamalar ile beraber toplam dört hafta sürmüştür. Uygulama sonunda, her iki gruba da sontest uygulanmıştır. Testlerin uygulamasından elde edilen veriler EXCEL programı ve SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Kontrol ve deney gruplarının ön test ve son testleri t testi ile karşılaştırılmış, anlamlı bir farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Çalışmada başarı ve tutum değişkenleri açısından deney grubunun uygulama sonundaki değerleri kontrol grubuna göre daha yüksek çıkmıştır. Araştırma sonunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir. Yapılan çalışmanın bu alanda yapılacak diğer araştırmalara yardımcı olması beklenmektedir. The aim of this study is to examine whether project-based instruction supported by concept cartoons in the understanding of the structure and properties of matter in 7 grade of primary education has an effect on students' achievements, attitude. The study was carried out with 40 students in the district of Eyyubiye in the province of Sanliurfa in the 2016-2017 academic year. In the study, experimental method was used. As a research model, pretest-posttest design with a control group was applied. In the research, experimental method was used. As a research model, pretest-posttest design with a control group was applied. Structure and Properties of Matter According to the experimental design model with pretest-posttest-control group Scientific Success Test, , Science Attitude Test at the beginning and at the end of the application. Accordingly, 7 / A control formed the 7 / B experimental group. The control group was taught for eight weeks using traditional teaching methods (lecture, question-answer, discussion, etc.). The same subject was explained by using the concept cartoons by using project based teaching model. The application lasted eight weeks. At the end of the application, the posttest was applied to both groups. The data obtained from the application of the tests were analyzed by using the EXCEL program and SPSS program. The pre-posttest of the control and experimental groups was compared with the t-test and it was examined whether there was a significant difference. In our study, the values of the experimental group at the end of the application were higher than the control group. At the end of the research, various suggestions were developed. The study is expected to help other researches in this area
Collections