Ortaokul ve lise kademelerindeki ders dışı müzik etkinliklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ortaokul ve lise kademelerindeki ders dışı müzik etkinliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim döneminde Milli Eğitim Bakanlığı' na bağlı görev yapmakta olan 47 müzik öğretmeni ile yapılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenler ortaokul ve lise kademelerinde çalışmakta olan müzik öğretmenleridir. Veri toplama aracı olarak araştırmanın alt problemlerine uygun, araştırmacı tarafından hazırlanan anket formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Bu çalışmada ders dışı müzik etkinliklerine katılan öğrencilerin, müzik etkinliklerinden elde ettikleri kazanımların; müzikal gelişimlerine, davranışlarına ve okul başarılarına etkileri araştırılmak istenmiştir. Araştırmanın alt problemlerine ilişkin 30 adet sorudan oluşan anket formu uygulanmış ve öğretmenlerin konu ile ilgili görüşlerini belirtmeleri için yarı yapılandırılmış bir adet soru eklenmiştir. Elde edilen veriler SPSS 22 programında Chi-Square analiz yöntemi ile okul türlerine göre analiz edilen değerler karşılaştırılmıştır. Çalışmaya katılan öğretmenlerin görüşlerine göre ulaşılan analiz sonuçları dikkate alındığında, ders dışı müzik etkinliklerinin öğrencilerin müzikal gelişimlerine katkıda bulunduğu, öğrencilerin davranışlarına olumlu etkisi olduğu, okul başarısını ve okul yaşantısını olumlu yönde etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğrencilerin becerileri dikkate alınarak oluşturulan ve planlı hazırlanan ders dışı müzik etkinliklerinin amacına ulaştığı görülmektedir. Araştırmanın son bölümünde ise elde edilen bulgulara göre önerilerde bulunulmuştur. In this study, it is aimed to examine the extracurricular music activities in secondary and high school levels. The research was conducted with 47 music teachers who were working for the Ministry of National Education in 2017-2018 academic year. The teachers who participated in the research were music teachers working at secondary and high school levels. As a data collection tool, a questionnaire form and a semi-structured interview form which had been prepared by the researcher were applied in accordance with the sub-problems of the research. In this study, it was aimed to investigate the effects of musical attitudes of the students who participated in extracurricular music activities on musical behaviors and school achievements of them. A questionnaire consisting of 30 questions related to the sub-problems of the study was applied and a semi-structured question was added so that the teachers would indicate their opinions on the subject. The data obtained were compared by Chi-Square analysis method in SPSS 22 program and the values analyzed according to school types. Considering the results of the analysis according to the opinions of the teachers participating in the study, it was concluded that extracurricular music activities contributed to the students 'musical development, had a positive effect on the students' behaviors, and had a positive effect on school success and school life. It is seen that the extracurricular music activities, which are prepared by taking students' skills into consideration and which are planned, reach their goal. In the last part of the study, suggestions were made according to the findings.
Collections