Sabahattin Ali`nin eserlerinde değerler eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Edebiyatımızın usta öykücüleri arasında ismi anılan Sabahattin Ali, eserlerinde toplumun aksayan yanlarını betimleyerek okuru, bu doğrultuda düşünmeye sevk etmekte ve ideal toplumun çizgilerini örtülü bir şekilde hissettirmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, Sabahattin Ali'nin eserlerini değerler eğitimi yönüyle incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Ali'nin üç roman, dört öykü ve bir tiyatro eseri incelenmiş ve incelenen eserlerde Milli Eğitim Bakanlığının 2017'de Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programında belirlediği 10 kök değer altında 35 alt değeri örneklendirecek iletiler tespit edilmiştir. Araştırmada yöntem olarak içerik analizi seçilmiş ve eserlerde değerler tek tek tespit edilmiştir. Elde edilen veriler not edilmiş, değerler tanımlanarak incelenen eserlerdeki iletiler, sayfa numaralarıyla her değere ait tabloda yansıtılmıştır. 10 kök değer içerisinde en fazla `sevgi` değerinin işlendiği tespit edilirken `adalet` değeriyle ilgili iletilere diğer değerlere oranla daha az rastlanılmıştır. İncelenen eserlerde değerlerin işlenme sıklığı ve yüzdesi kök değer ve alt değerleri içeren oranlarla ayrı ayrı verilmiştir. Araştırma sonucunda incelenen eserler, değerler açısından çok zengin bir içeriğe sahip olmasalar da toplumda eksikliğini en çok hissettiğimiz sevgi, fedakarlık ve yardımseverlik gibi duygular, yazarın olayları ele alış tarzıyla somut bir şekilde resmedilmiş ve bu tür duyguların aslında toplumu oluşturan temel duygular olduğu okura yansıtılmıştır. Sabahattin Ali, who is mentioned among the master storytellers of our literature, encourages the reader to think in this direction and make the lines of the society to be felt implicitly in his works describing the disruptions of the society. The main purpose of this study is to examine Sabahattin Ali's works in terms of values education. In line with this purpose, Ali's three novels, four stories and one play were examined and in the examined works messages that exemplify the 35 subvalues under 10 root values, which were determined by the ministry of National Education in Turkish Language and Literature Curriculum in 2017, were identified. In the research, content analysis was chosen as a method and the values in the works were determined one by one. The data obtained were noted, the messages in the works examined by defining the values were reflected in the table of each value with the page numbers. While it was determined that the value of `love` was depicted the most in the 10 root values, the messages about the value of `justice` were encountered less compared to the other values. The frequency and percentage of processing of the values in the works examined were given separately with the ratios including the root values and the subvalues. As a result of this research; although the examined works do not contain a rich content in terms of values, lack of feelings such as love, sacrifice and benevolence we feel in the society were pictured in a concrete manner by the way the writer handles the events and it was reflected to the reader that such feelings are actually the basic feelings that form the society.
Collections