Müzik alanında özel yetenekli çocukların müziksel geçmişlerinin bilim ve sanat merkezlerini tercih süreçlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, müzik alanında özel yetenekli çocukların müziksel geçmişlerinin Bilim ve Sanat Merkezlerini (BİLSEM) tercih süreçlerine nasıl etki ettiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nitel yöntem ve genel tarama modelinin kullanıldığı araştırma, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Ankara ilinde Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)' na bağlı olarak faaliyet yürüten Yenimahalle Bilim ve Sanat Merkezi' nde müzik eğitimi alan özel yetenekli öğrenciler arasından random olarak seçilmiş 20 öğrenci ve velisi ile yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, öğrenci ve velilere uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Öğrenci ve veli görüşleri doğrultusunda elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bilgiler doğrultusunda; öğrencilerin BİLSEM' e gelmeden önce müziğe ilgi duyma durumlarına etki eden en önemli faktörün aile bireyleri olduğu, araştırmaya katılan öğrenci velilerinin, çocuklarının müziğe olan ilgi ve yeteneklerini, onların şarkı söyleme, çalgı çalma gibi müzikal etkinliklere olan duyarlılıkları sayesinde fark ettikleri, görüşme yapılan tüm öğrencilerin BİLSEM' e gelmeden önce müzikal bir yaşantıya sahip olduğu, BİLSEM özel yetenek müzik alanında eğitim almakta olan öğrencilerin büyük çoğunluğunun ailelerinin müzikal yaşantılarından ötürü BİLSEM' i tercih ettikleri, öğrencilerin BİLSEM tercihlerinde en etkili rolü annelerinin üstlendiği ve öğrencilerin BİLSEM öncesi aldıkları çalgı eğitiminin okul tercihlerinde önemli bir etkisi olduğu bununla birlikte kaliteli bir müzik eğitimi alabilecekleri ücretsiz bir kurum olmasının öğreci ve velileri BİLSEM' de müzik eğitimi almaya yönelttiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda öneriler sunulmuştur. This research was carried out to determine how the musical backgrounds of special talented children in the field of music affect the science and art centers (BILSEM) preference processes. The research in which qualitative method and general survey model was used, was conducted with 20 students randomly choosen from talented students in the field of music and their parents in Yenimahalle Science and Art Center operating under the Ministry of National Education in Ankara province in 2017-2018 academic year. Semi-structured interview forms applied to students and parents were used as data collection tools. The data obtained according to the student and parent opinions were analyzed by content analysis method. According to the information obtained from the research; it was concluded that the most important factor affecting the students' interest in music before coming to BILSEM was the family members, the parents of the students who participated in the research realized their children's interest and talent in music thanks to their sensitivity to musical activities such as singing and playing music, all the students interviewed had a musical experience before coming to BILSEM, the majority of the BILSEM special talent of music students' parents prefer BILSEM because of their musical life, the most influential role on students in BILSEM' s choices was undertaken by their mothers, however, the fact that the school is a free institution where they can receive quality music education prompted students and their parents to take music education in BILSEM. Suggestions were presented in accordance with the findings obtained from the research.
Collections