The effect of visualization on EFL learners` communication apprehension level in speaking tasks
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizce iletişim kurma ihtiyacı, birçok insanı dil derslerine yönlendiren sebeplerinbaşında gelir. Ancak; birçok dil öğrencisi konuşma becerisi konusunda son derece özenliolsa da, konuşma performanslarının düşük olduğu gözlemlenmiştir. Büyük bir kaygıdurumu olan iletişim kaygısı, neredeyse her konuşma aktivitesinin doğal bir parçasıdır.NLP'de popüler bir teknik olan imgeleme, öğrencilerin kaygı düzeyini azaltmanın öneminivurgulamaktadır. İmgelemenin konuşma aktivitelerinde öğrencilerin kaygıları üzerindekietkilerini inceleyen bu çalışma, Atılım Üniversitesi'ndeki 18 - 21 yaşları arasında, B1 (altorta) seviyesindeki 34 öğrenciye uygulanmıştır ve veriler hem öntest hem de sontest olarakkullanılan Yabancı Dil Sınıflarında Anksiyete Ölçeği (FLCAS) ile toplanmıştır. Sonuçlarınbaz alındığı ana odak noktası üç konuşma dersinden önce ve sonra ön testler ve son testleryoluyla toplanan nicel veriler üzerinedir. Bunun yanı sıra, altı gözlemciden gözlem kontrollistelerini tamamlayarak yöntemin etkinliğini yansıtmaları istenmiştir ve öğrencilere iseonların bu tekniğe karşı tutumlarını ölçmek amacıyla bir anket verilmiştir. Üçleme,çalışmanın güvenirlik ve geçerliğini arttırmayı hedeflemiştir. Belirlenen sınırlamalararağmen, sonuçlar, imgeleme uygulaması sonrasında, öğrencilerin konuşma aktivitelerisırasında daha az iletişim kaygısı gösterdiklerini ve sözlü iletişimi daha etkin ve eminkurabildiklerini ortaya koymuştur. The need to communicate in English is what brings a lot of people to language classes.However, despite their principle focus on speaking, many language learners have low oralperformance. Communication apprehension as a major pattern of anxiety is inherent inalmost every speaking task. Visualization, a popular technique in NLP (Neuro-linguisticProgramming), emphasizes the importance of reducing the anxiety level of learners.Examining the effectiveness of visualization on learners' anxiety in speaking tasks, thisstudy was implemented on 34 B1 (pre-intermediate) students ranged in age between 18 and21 at Atılım University. The data were collected through the Foreign Language ClassroomAnxiety Scale (FLCAS). The questionnaire was administered both as the pre-test and post-test. Concerning the results, the main focus is on the quantitative data gathered throughpre-tests and post-tests in three speaking lessons. However, aiming at increasing thevalidity and reliability of the study, six observers were asked to reflect on the effectivenessof the method through completing the observation checklists. Notwithstanding limitationsidentified, the results revealed that having applied visualization, language learners showlower communication apprehension during speaking tasks and feel more confident of theiroral communication.
Collections