Resim-iş eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin kişiler arası ilişki ve iletişiminin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Resim-iş Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda sanat eğitimi alan 144 öğrencinin Kişiler arası ilişki ve iletişimi incelenmiştir. Araştırmada, sanat eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında eğitim alan öğrencilerin kişiler arası ilişki ve iletişim durumlarına yönelik kapsamlı bir literatür çalışması yapılması amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada kişiler arası ilişki ve iletişim ile ilgili sanat eğitimi alan öğrencilerin ve sanat eğitimcilerinin görüşlerini saptamaktır. Bu araştırma, sanat eğitimi öğrencilerinin kişiler arası ilişki ve iletişimlerinde problem çözme, aile içi ilişkileri ve okulda kişiler arası iletişim durumlarını ele almak ve bu konu hakkında görüş elde etmek için planlanmıştır. Gazi Üniversitesi Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı, 2, 3 ve 4.sınıf ana sanat resim, grafik ve heykel öğrencileri ile sınırlıdır. Bireylerin demografik bilgilerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Öğrencilerin iletişim becerilerini belirlemek için, Korkut-Owen ve Bugay (2014) tarafından geliştirilen `İletişim Becerileri Ölçeği` kullanılmıştır. Çıkan sonuçlar tartışılıp ileride yapılacak olan araştırmalar için öneriler sunulmuştur. Bu araştırma altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm araştırmanın problemi, amacı, önemi, varsayımları ve sınırlılıkları yer almaktadır. İkinci bölümünü ilgili araştırmalar oluşturmaktadır. Üçüncü bölümde araştırmanın kavramsal çerçevesi yer almaktadır. Yöntem bölümü olan dördüncü kısımda ise araştırmanın modeli, evren ve örneklemi ile verilerin analizi bulunmaktadır. Araştırmanın beşinci bölümünü bulgular, altıncı bölümünü ise sonuç, tartışma ve öneriler kısmı oluşturmaktadır. In this research, the interpersonal relationship and communication between 144 students receiving art education at Gazi University Gazi Faculty of Education, Art Education Department were examined. In this study, it is aimed to make a comprehensive literature study about interpersonal relations and communication status of students who are educated in higher education institutions providing art education. In addition, it was aimed to determine the opinions of students and art educators who took art education about interpersonal relationship and communication. This research is planned to deal with problem solving, interpersonal relations and interpersonal communication in the interpersonal relations and communication of art education students. Gazi University, Department of Painting and Sculpture, is limited to 2, 3 and 4 class students. The questionnaire form developed by the researcher was used to determine the demographic information of the individuals. To determine the communication skills of students `Communication Skills Scale` developed by Korkut-Owen and Bugay (2014) was used. The results were discussed and recommendations for future research were presented. This research consists of six chapters. The first part includes the problem, purpose, importance, assumptions and limitations of the research. The second part is related researches. In the third chapter, the conceptual framework of the research is included. In the fourth part, which is the method section, there is an analysis of the model, the universe and the sample and the data. The fifth part of the study is the findings, the sixth part is the conclusion, discussion and suggestions part.
Collections