Sınıf ve müzik öğretmenlerinin 2018-2019 öğretim yılında kullanılan ilkokul I. kademe müzik ders kitaplarından faydalanma durumları ve öneriler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile sınıf ve müzik öğretmenlerinin 2018-2019 öğretim yılında kullanılan ilkokul 1. kademe müzik ders kitaplarından faydalanma durumları ve karşılaştıkları problemlere öneriler sunmak amacıyla betimsel bir çalışmadır. Daha önce yapılmış olan araştırmalarda öğretmenlerin müzik derslerinde sıkıntı yaşadıkları alanlar olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle bu araştırma üç boyutta ele alınmıştır. `Şarkılar ve Türküler` `Kulaktan şarkı ve türkü öğretimi` ve `Etkinlikler` araştırmanın boyutlarını oluşturmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmış ve öğretmenlere 31 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Ankette yer alan sorular 1:hiç katılmıyorum, 2:az katılıyorum, 3:kısmen katılıyorum, 4:büyük ölçüde katılıyorum, 5:tamamen katılıyorum olacak şekilde 5'li likert tipi seçeneklerden oluşmaktadır. Çalışmada yer alan analizler İBM SPSS Statistics 21 paket program kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini; Ankara ili; Çankaya ilçesinden dört devlet okulu iki özel okul toplamda altı okul ve bu okullardan ankete katılan yirmi bir sınıf öğretmeni dört müzik öğretmeni olmak üzere toplam yirmi beş öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin ders kitaplarında, notası verilmiş olan şarkıları ve türküleri sınıf öğretmenleri tarafından doğru bir şekilde söylemede sıkıntı yaşadıkları görülmektedir.Bu bağlamda etkin ve etkili bir müzik dersi gerçekleştirebilmeleri için en temelde şarkıları ve türküleri bilmeleri gerekmektedir. Şarkı ve türküleri daha kolay öğrenebilmeleri ve öğretebilmeleri için birer kaydının öğretmenlere ulaştırılması bir gerekliliktir. Ayrıca öğretmenlerin, müzik dersi özel öğretim yöntemlerini ders içinde etkili bir şekilde kullanamadıkları ve bunun yanı sıra müzik eğitimi ile ilgili bilgi birikimine sahip olmadıklarını düşündükleri anket sonuçlarında görülmektedir. Eksik görülen bu alanlarla ilgili hizmet içi eğitimlere istekli oldukları sonucuna ulaşılmıştır. This descriptive study has been carried out in order to put forward suggestions for theproblems that classroom and music teachers encounter and their condition of utilization fromfirst grade music coursebooks during 2018-2019 school year. In previous studies, it has beendetected that there are some areas in which teachers have difficulties during music courses.This study is done in three dimension. These dimensions are : 'song', 'teaching song by ear'and 'activities'Scanning model has been used throughout the study and a questionnareconsisting of 31 questions has been made by the teachers. Questions in the questionnaireconsist of quintet Likert type questions: 1: I disagree, 2: I agree slightly, 3: I partiallyagree, 4: I largely agree, 5: I fully agree. The analysis included in the study has beenobtained by using the 21 package IBS SPSS Statistics programme.The sample of thestudy includes 4 public schools and 2 private schools totally 6 schools in Çankayadistrict in Ankara and 21 classroom teachers and 4 music teachers totally 25 teacherswho have made the questionnare.At the end of the study, it has been showed that classroomteachers have difficulties in interpreting songs whose notes are given in the coursebookproperly. In this case, teachers need to know the songs in order to have an efficient andeffective lesson. Delivery of the song records to the teachers is a necessity so as to learn andteach these songs in an easy way. In addition, it has been concluded that teachers are not ableto use special teaching methods in music lessons effectively, they do not have enoughbackground information in this field and they are willing to have in-service training about thisfield.
Collections