1968`den günümüze müzik dersi öğretim programlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretim programları, ülkenin ihtiyaçları, müzik eğitimi politikaları, değişen siyasi profiller ve liderlerin müziğe verdiği önem gibi sebeplerle değişime ve gelişime uğrayarak yeniden yapılandırılmışlardır. Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze kadar Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilkokul-ilköğretim müzik dersi için yapılandırılmış `Müzik Dersi Öğretim Programları` bulunmaktadır. İlkokul-ilköğretim `müzik dersi öğretim programı` , öğrencilerin müzik dersinde öğrenecekleri konuların işlenişine ilişkin önemli bir kılavuzdur. Müzik öğretmenleri bu öğretim programına göre ders işlemek durumundadır. Çalışmada, 1968, 1969, 1971, 1989, 1994, 1995, 1997, 2002, 2006, 2007 ve 2017 yıllarında uygulanan ilkokul (1.,2.,3.,4.,5. ) sınıf ilkokul-ilköğretim müzik dersi öğretim programları genel tarama modelinde betimsel bir şekilde incelenmiştir. Çalışmada ilkokul-ilköğretim müzik dersi öğretim programları ; vizyon, misyon, genel yapı, boyutları ile, program isimleri, program başlıkları, ünite-konu isimleri ve ilk kazanım açılarından sınırlandırılarak incelenmiştir.Araştırmada; 1969, 1971, 1989 programları birbiri ile benzer olup, 1994, 1995, 1997, 2002 programları ise birebir aynıdır. 2006 yılından sonra düzeltilen 2007 programı özel öğretim yöntemleri eklenerek güncellenmiştir. 2017 yılında oluşturulan program 2006 ve 2007 yılı programı üzerinde yapılan eklemeler ve güncellemelerle, ek olarakta 21. yüzyıl ile gelişen teknolojinin müzik derslerinde kullanılması bakımından değişiklik göstermektedir. 2017 yılında oluşturulan programda aynı zamanda değerler eğitimi başlığına, manevi günler, dini günler-bayramlar konularına yer verilmiştir. Araştırmada ilkokul-ilköğretim müzik dersi öğretim programları (1. ,2. ,3. ,4. ,5. sınıf) içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; öğretim programlarının karşılaştırılmalarında vizyon açısından dikkat çeken 2017 öğretim programına eklenen 21. Yüzyıl ile gelişen teknolojiye müzik derslerinde de yer sağlanmasıdır. Bu sayede gelişen çağ ile beraber müzik teknolojilerinden de yararlanabilen öğrenciler yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Genel yapı ile karşılaştırılan öğretim programlarında 2006 yılından sonra `ünite-konu` başlıklarının yerine `öğrenme alanı` başlığı ile birlikte `kazanım` ifadesi kullanılmıştır. İçeriksel yapı ve modeller açısından bakıldığı zaman 1994 yılından itibaren `Müzik Dersi Öğretim Programı` adı kullanılmaya başlamıştır ve `davranışçı eğitim modeli` yerine, `yapılandırmacı model` tercih edilmiştir. Program isimlerine bakıldığında yukarıda da belirtildiği gibi öğretim programları `İlkokul Programı` içerisinde yer alırken; 1994 yılından sonra Müzik Dersi Öğretim Programı adı kullanılmaya başlamıştır. Konu-ünite içerik başlıkları, yerini öğrenme alanı-kazanım başlıklarına bırakmıştır. Ünite-konu-öğrenme alanı karşılaştırmalarında 2006-2007 öğretim programında `dinleme-söyleme-çalma` öğrenme alanı, 2017 öğretim programında `dinleme-söyleme` başlığı ile değiştirilmiştir. Her yılda her sınıf düzeyinde benzerlikler ve farklılıklar saptanmıştır. Bunun yanısıra; programlar yenilenirken ülkenin ihtiyaçları, teknolojideki gelişmeler, ülke değerleri-kültürü göz önünde bulundurularak ve gelişime katkı sağlayacak yeni bilgi,değer ve sanatsal estetik kaygılarıyla oluşturup, programı uygulayan müzik öğretmenleri tarafından ez az bir yıl denenerek onanması önerilmektedir. Educational programs were restructured by changing and developing due to reasons such as the needs of the country, music education policies, changing political profiles and the importance of leaders to music. Since the founding of the Republic until the present day, the Minister of National Education has 'Music Course Curriculum which is structured for the primary music course. Elementary-primary education music lesson curriculum is an important guide fort he students to learn the subjects of music lessons. Music teachers should be taught according to this curri curriculum. In this study, 1968, 1969, 1971, 1989, 1994, 1995, 1997, 2002, 2006, 2007 and 2017 created primary school 1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th) class primary school – primary music lesson. The comparison of the curricula has been demonstrated. The programs reached in the study are the programs that emerged as a result of clear casting analysis under the title of primary school-primary music lesson in the archive of the Board of Education. In this study, primary school-elementary music lesson teaching programs; vision, mission, general structure, contextual structure, program names, program titles, unit subject names and was evaluated by limiting the initial gain. 1969, 1971, 1989 programs are similar. 1994, 1995, 1997, 2002 programs are the same. The 2007 program, which corrected after 2006, was updated by adding some special teaching methods. The program created in 2017 varies with the additions and updates made on the 2006 and 2007 program, as well as the use of the developing techonology in music lessons in 21st century. In the program created in 2017, the topic of values education, spiritual days, religious days-holidays issues are included. In the research, primary school-elementary music lesson teaching programs (1st, 2nd, 3rd, 4th, 5th grade) were evaluated with content analysis. As a result; in the 21st century, which is added to the 2017 curriculum, which is remarkable in terms of vision in the comparison of curricula, is to provide a place for music lessons in developing technology. In this way, it is aimed to educate students who can benefit from music Technologies with the developing age. After 2006, in the curricula compared to the generalh structure, the term of year learning area `was replaced with one year gain instead of unit-subject titles. When we look at the contextual structures and models, the name `Music Course Curriculum` has been used in 1994 and instead of behaviorist education model 1994, 1994 modern education model context has been used. Thus, instead of taking the information directy from the teacher, the students have reached their own efforts and transformed the knowledge into a gain in their lives. When we look at the program names, as metioned above, the curriculums are included in the Primary School Program; after 1994, it started to be used as the Music Teaching Program. Subject-unit content titles have been replaced by learning-area-gain titles. In thi unit-subject-learning field comparisons, the area of learning in the 2006-2007 curriculum was replaced by the teaching lmistening-saying topic in the 2017 curriculum. Because the age group is small in playing the instrument and the lack of course hours because oüf the expected feedback could not be received. The comparison of the first gains was considered as the first factor that the student would encounter in the music class when he went to school, and all teaching programs were compared in terms of their initial gains. Each year, there are similarities and differences in each class level. Therefore; while renewing the prgrams, the needs of the country, the developments in technology, taking into account the values and culture of the country, and creating new knowledge, value and artistic aesthetics that will contribute to the development, the music teachers who practice the program have been tried for less than one year and after the conirmation is recommended.
Collections