Coğrafya dersi deprem ve yangın afeti konularının öğretiminde ters yüz edilmiş sınıf modelinin akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma coğrafya dersi kazanımları arasında yer alan yangın ve deprem afetlerinin öğretiminde ters-yüz edilmiş sınıf modelinin etkisin belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılında Ankara ili Elmadağ İlçe merkezinde ortaöğretim 10.sınıf kademesinde eğitimini sürdüren 40 öğrenci ile öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen akademik başarı testi kullanılmıştır. Verilerin istatiksel analizinde SPSS 22(Statistical Package for the Social Science) yazılımı kullanılmıştır. Akademik başarı testlerinin normal dağılım göstermesi sebebiyle verilerin analizinde ilişkili örneklemler için t-testi ve ilişkisiz örneklemler için t-testi metotları kullanılmıştır. Araştırma sürecinde deney grubunda ters-yüz edilmiş sınıf modeline yönelik etkinlikler, kontrol grubunda ise örnek olay yöntemine dayalı etkinlikler uygulanmıştır. Araştırmanın başlangıcında deney ve kontrol gruplarına öntest, etkinliklerin bitirilmesiyle sontest uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda ters-yüz edilmiş sınıf modelinin uygulandığı grupta diğer gruba kıyasla akademik başarı puanının deney grubu lehine anlamlı biçimde farklılaştığı tespit edilmiştir. Bu bağlamda öğrenciler, öğretmenler ve yöneticiler arasında çok bilinmeyen ters-yüz edilmiş sınıf modelinin tanıtımının yapılması, coğrafya dersinin farklı kazanımlarında ve coğrafya dersinin verildiği farklı sınıf seviyelerinde kullanılması önemlidir. The aim of this research is showing the effects of flipped classroom model on creating awareness about protection from earthquakes and fire disasters which is one of the goals of Geography lesson. The research has been carried out with the participation of 40 10th grade high school students in Elmadağ, Ankara at 2018-2019 academic year by using experimental designed, pretest method with a control group. The research data have been collected by an academic achievement test developed by the researcher. Statistical analysis have been completed by using SPSS 22 (Statistical Package for the Social Science) programme. As the achievement level tests have revealed natural dispersion, t-test for related samples and t-test for unrelated samples method have been used. During the research period, flipped classroom model activities were applied on the experimental group and case study activities were applied for the control group. At the begining, the students were pre-tested and they were tested after the activites were implemented. The results of the research clearly reveal that the group applied flipped classroom model has reached higher academic achievement level than the other group. To this respect, as the students, the teachers and the administrators are unaccustomed to the flipped classroom model, it is important to introduce it and use it for the different subjects and the different grades of Geography lessons.
Collections