5e öğretim modeline dayalı eğitim bilişim ağı (EBA) kullanımının 5. sınıf öğrencilerinin kesirlerle toplama ve çıkarma işlemleri konusundaki başarısına, tutumuna ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, EBA ile desteklenmiş öğretim ortamının öğrencilerin matematik başarılarına, matematiğe yönelik tutumlarına ve bilgilerinin kalıcılığına etkisini ortaya koymak amacıyla, 2016-2017 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Pendik ilçesinde bulunan bir devlet okulunda yapılmıştır. 5. sınıf şubeleri içerisinden biri deney grubu ve biri kontrol grubu olmak üzere seçkisiz olarak iki şube tayin edilmiştir. Ön test sonuçlarına göre grupların birbirine denk olduğu teyit edilmiştir. Deney grubunda 39, kontrol grubunda 37 öğrenci bulunmaktadır. Araştırma süresince ''Kesirlerde Toplama ve Çıkarma İşlemleri'' konusu, deney grubunda EBA destekli öğretim yapılarak, kontrol grubunda mevcut öğretim programında yer alan etkinlikler kullanılarak işlenmiştir. Bu araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Matematik Başarı Testi (MBT) ve Matematik Tutum Ölçeği (MTÖ) kullanılmıştır. MBT araştırmacı tarafından geliştirilmiş olup gruplara ön test, son test ve kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. MTÖ, ön tutum ve son tutum olarak uygulanmıştır. Verilerin analizi için SPSS programı kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda deney ve kontrol grubunun son test puan ortalamaları arasında deney grubu lehine artış olsa da istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmamıştır. Öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumları üzerinde ise olumlu ya da olumsuz bir etki gözlenmemiştir. Ayrıca, hem deney hem de kontrol grubunda öğrenmelerin kalıcı olmadığı saptanmıştır. Araştırma sonucunda EBA kullanılarak yapılan matematik öğretiminin öğrenci başarısını olumlu yönde etkilediği ortaya çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlardan hareketle bazı önerilere yer verilmiştir. This research was conducted in a public school in Pendik, Istanbul in the academic year of 2016-2017 in order to reveal the effect of EBA (Educatıonal Informatıcs Network) supported educational environment on students' mathematics achievement, attitudes towards mathematics and permanence of knowledge.Two branches, one of them experimental group and one of them control group were randomly assigned among the 5th grade branches. According to the preliminary test results, it was confirmed that the groups were equivalent. There were 39 students in the experimental group and 37 students in the control group. During the research, the subject of ''Top Adding and Subtracting Fractions'' was conducted in the experimental group with EBA supported teaching. On the other hand, the activities in the current curriculum were used in the control group. In this research pre test-final test and semi-experimental pattern model with control group were used. Mathematical Achievement Test and Mathematical Attitude Scale were used as data collection method. Mathematical Achievement Test was developed by the researcher and applied to the groups as pre-test, post-test and retention test. Mathematical Attitude Scale was applied as preliminary attitude and final attitude. SPSS program was used for data analysis. As a result of the analyzes, althought here was an increase in favor of the experimental group, there was no statistically significant difference between the post-test mean scores of the experimental and control groups. There was no positive or negative effect on students' attitudes towards mathematics course. It was determined that learning was not permanent in both experimental and control groups. As a result of the study, it was found that mathematics using with EBA had a positive effect on student achievement. Some suggestions are given based on the results obtained from the research.
Collections